PPK-s sikerek a XXXIV. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában
A három nap során 191 pályamunkát mutattak be; 132 pszichológia, 33 pedagógia, 17 andragógia és 9 könyvtártudományi előadás hangzott el, többek között olyan érdekes és aktuális témákban, mint a mesterséges intelligencia, vagy a klímaváltozás. A szekcióelőadások mellett olyan további tudományos-szórakoztató programokkal készültek a szervezők, mint a nagysikerű Science Slam, amelyet az OTDK történetében először rendeztek meg és amelynek során a jelentkezőknek nyolc percben, szórakoztató és közérthető formában kellett bemutatniuk tudományos eredményeiket. A Science Slam nyertese Csirmaz Luca, karunk elsőéves pszichológia mesterszakos hallgatója lett, aki előadásában arról beszélt, hogy hogyan ismerhetjük fel bőrünk aktivitása és a világban rejlő érzelmek értelmezése során, hogy egy-egy helyzetben agyunknak éppen a pozitívan gondolkodó vagy a szorongó fele tevékenykedik.
Az OTDK fontos célkitűzése a tudományos utánpótlás, így kiemelt szerepet kaptak a középiskolás tanulók, akik nem csak résztvevőként voltak jelen. Egy teljes értékű pályamunkával és előadással induló középiskolás tanulónak a Szekció Főzsűrije OTDK-junior díjat ítélt meg. A díjat Jedlovszky Krisztina kapta, témavezetője Dr. Horváth Klára.
Idén először került sor a Roska Tamás tudományos előadás és díj átadására is, amelyet Szászi Barnabás, az ELTE PPK Affektív Pszichológia tanszékének adjunktusa nyert el. „Az egyenlőtlenség ördögi köre a szegény ugandai falvaktól az amerikai metropoliszokig” című előadását a konferencia április 26-i záróünnepségén mutatta be.
A XXXIV. OTDK Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció PPK-s hallgatóinak, és karunk oktatói által témavezetett hallgatók helyezései:
Pedagógia alszekció
Nevelés- és pedagógiatörténet
I. helyezés: Kisling Zénó: Nemzetiszocialista Tanár Szövetség működése München – Felső-Bajorországban a hatalomátvétel után (1933–1937)
Témavezető: Garai Imre
Kisling Zénó emellett a Pro Scientia Aranyérmesek Társaság (PSAT) Reménység-díját is elnyerte.
Oktatás- és neveléselmélet
I. helyezés: Gali Kende : A tanulási stílusok legitimitása - Kutatás az iskolákban
Témavezető: Bernáth László
Nevelésszociológia és szociálpedagógia
I. helyezés: Szabó Laura, Mihály Regina: "Kik vagyunk és kik lehetnénk?" Az iskolai lemorzsolódás és munkaerőpiacra lépés összefüggései
Témavezető: Fehérvári Anikó
Pedagógusképzés és felsőoktatás-pedagógia
I. helyezés: Nagy-Rádli Dalma: A felsőoktatási intézmények vezetésében és működtetésében részt vevő hallgatók intézményi szerepértelmezésének vizsgálata
Témavezető: Rónay Zoltán
III. helyezés: Kormos Kevin: Miért tűnnek el a tanárszakos hallgatók? - Kísérlet a lemorzsolódás okainak körüljárására az ELTE osztatlan tanárképzésének magyar - angol szakpárján narratív vizsgálattal
Témavezető: Sárospataki Barnabás, Szivák Judit
Pszichológiai alszekció
Általános lélektan
I. helyezés: Szűcs Tamás: Összehasonlítási távolsági hatás és előfeszítési távolsági hatás kapcsolata
Témavezető: Krajcsi Attila
III. helyezés: Mikó Kristóf Simon, Guttengeber Anna, Solymosi Péter, Gergely Ábel: A gátlási kontroll szerepe a szokás jellegű viselkedések megváltoztatásában
Témavezetők: Horváth Kata, Janacsek Karolina, Németh Dezső
Általános lélektan 2
I. helyezés: Kispál Anna: Mennyire vagyunk szenzitívek az együttműködést segítő jelzésekre? – A küszöb alatti észlelés vizsgálata Kezdeti Kényelem helyzetben
Témavezető: Oláh Katalin
Általános lélektan 3
I. helyezés: Farkas Bence Csaba: Procedurális tanulás és frontális lebeny funkciók Tourette szindrómában
Témavezető: Németh Dezső
II. helyezés: Király Anna: PTSD-szerű tünetek előfordulása és az alvásmutatókban jelentkező objektív sajátosságok vizsgálata rémálom zavaros egyéneken
Témavezető: Simor Péter
Pedagógiai pszichológia 1
I. helyezés: Szécsi Péter, Kovács Márton: Két lába van az egyetemistának mégis megbotlik: A hétköznapi tévedések és a mögöttük álló faktorok vizsgálata az egyetemista populációban
Témavezető: Aczél Balázs
Személyiségpszichológia
I. helyezés: Csatai Lilla, Tőricht Dóra Adél: A maladaptív személyiségműködést leíró vonások hierarchikus faktorstruktúrájának összehasonlítása az ötfaktoros modellel
Témavezető: S. Nagy Zita
Szociálpszichológia 1
I. helyezés: Völgyesi Árpád: A nemzethez való kötődés összeköt vagy elválaszt? - A nemzeti identitás és a külcsoportokhoz való viszony
Témavezető: Lantos Nóra Anna
Szociálpszichológia 2
I. helyezés: Alexandrov Anna: "Nem egyértelmű dolog" - Identitáskérdések biszexuális nőkkel készült interjúk alapján
Témavezető: Szabó Mónika
II. helyezés: Fodor Alexandra: Te átmennél a Turing-teszten? – Lehet, hogy akkor sem, ha túl emberi vagy
Témavezető: Ujhelyi Adrienn
Alkalmazott pszichológia
II. helyezés: Parák András: Az időperspektívák és a munkafüggőség összefüggése a munkamotivációk tükrében
Témavezetők: Orosz Gábor, Bőthe Beáta
Fejlődéslélektan
III. helyezés: Endrődi Eszter Éva: A modell által beszélt nyelv hatása a hosszú távú emlékezeti tárolásra óvodáskorú gyerekeknél
Témavezető: Oláh Katalin
Klinikai- és egészségpszichológia
III. helyezés: Csirmaz Luca: A szorongás bőrébe bújva - Az érzelmek észlelése, és a bőrvezetés sajátosságai állapotszorongás esetén
Témavezető: Kasos Krisztián
A Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ) A legígéretesebb pályamű díját Szécsi Péternek és Kovács Mártonnak ítélte. Témavezetőjük Aczél Balázs.
A tudományos kísérőprogramok mellett kulturális és sportprogramok várták az érdeklődőket. A kulturális programok keretei között a résztvevők tematikus városismereti sétákon barangolhatták be a VII. kerület múlt és jelenkori történeti emlékeit, kávéházakat látogathattak régi és új tradíciók tükrében és megcsodálhatták a klasszikus és modern építészet stílusjegyeit. A sétákat az ELTE PPK Andragógia BA szakos hallgatói szervezték és vezették. Az érdeklődők ezenkívül jógán és táncoktatáson is részt vehettek.
A szekció összes eredménye itt tekinthető meg.
Képek
Képek
0
/
0
0
/
0