PPK-s sikerek a XXXIV. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában

2019.04.30.
PPK-s sikerek a XXXIV. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában
Idén először karunk adott otthont a XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójának, amely nagy sikerrel zajlott le 2019. április 24-26. között.

A három nap során 191 pályamunkát mutattak be; 132 pszichológia, 33 pedagógia, 17 andragógia és 9 könyvtártudományi előadás hangzott el, többek között olyan érdekes és aktuális témákban, mint a mesterséges intelligencia, vagy a klímaváltozás. A szekcióelőadások mellett olyan további tudományos-szórakoztató programokkal készültek a szervezők, mint a nagysikerű Science Slam, amelyet az OTDK történetében először rendeztek meg és amelynek során a jelentkezőknek nyolc percben, szórakoztató és közérthető formában kellett bemutatniuk tudományos eredményeiket. A Science Slam nyertese Csirmaz Luca, karunk elsőéves pszichológia mesterszakos hallgatója lett, aki előadásában arról beszélt, hogy hogyan ismerhetjük fel bőrünk aktivitása és a világban rejlő érzelmek értelmezése során, hogy egy-egy helyzetben agyunknak éppen a pozitívan gondolkodó vagy a szorongó fele tevékenykedik.

Az OTDK fontos célkitűzése a tudományos utánpótlás, így kiemelt szerepet kaptak a középiskolás tanulók, akik nem csak résztvevőként voltak jelen. Egy teljes értékű pályamunkával és előadással induló középiskolás tanulónak a Szekció Főzsűrije OTDK-junior díjat ítélt meg. A díjat Jedlovszky Krisztina kapta, témavezetője Dr. Horváth Klára.

Idén először került sor a Roska Tamás tudományos előadás és díj átadására is, amelyet Szászi Barnabás, az ELTE PPK Affektív Pszichológia tanszékének adjunktusa nyert el. „Az egyenlőtlenség ördögi köre a szegény ugandai falvaktól az amerikai metropoliszokig” című előadását a konferencia április 26-i záróünnepségén mutatta be.

A XXXIV. OTDK Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció PPK-s hallgatóinak, és karunk oktatói által témavezetett hallgatók helyezései:

Pedagógia alszekció

Nevelés- és pedagógiatörténet

I. helyezés: Kisling Zénó: Nemzetiszocialista Tanár Szövetség működése München – Felső-Bajorországban a hatalomátvétel után (1933–1937)

Témavezető: Garai Imre

Kisling Zénó emellett a Pro Scientia Aranyérmesek Társaság (PSAT) Reménység-díját is elnyerte.

Oktatás- és neveléselmélet

I. helyezés: Gali Kende : A tanulási stílusok legitimitása - Kutatás az iskolákban

Témavezető: Bernáth László

Nevelésszociológia és szociálpedagógia

I. helyezés: Szabó Laura, Mihály Regina: "Kik vagyunk és kik lehetnénk?" Az iskolai lemorzsolódás és munkaerőpiacra lépés összefüggései

Témavezető: Fehérvári Anikó

Pedagógusképzés és felsőoktatás-pedagógia

I. helyezés: Nagy-Rádli Dalma: A felsőoktatási intézmények vezetésében és működtetésében részt vevő hallgatók intézményi szerepértelmezésének vizsgálata

Témavezető: Rónay Zoltán

III. helyezés: Kormos Kevin: Miért tűnnek el a tanárszakos hallgatók? - Kísérlet a lemorzsolódás okainak körüljárására az ELTE osztatlan tanárképzésének magyar - angol szakpárján narratív vizsgálattal

Témavezető: Sárospataki Barnabás, Szivák Judit

Pszichológiai alszekció

Általános lélektan

I. helyezés: Szűcs Tamás: Összehasonlítási távolsági hatás és előfeszítési távolsági hatás kapcsolata

Témavezető: Krajcsi Attila

III. helyezés: Mikó Kristóf Simon, Guttengeber Anna, Solymosi Péter, Gergely Ábel: A gátlási kontroll szerepe a szokás jellegű viselkedések megváltoztatásában

Témavezetők: Horváth Kata, Janacsek Karolina, Németh Dezső

Általános lélektan 2

I. helyezés: Kispál Anna: Mennyire vagyunk szenzitívek az együttműködést segítő jelzésekre? – A küszöb alatti észlelés vizsgálata Kezdeti Kényelem helyzetben

Témavezető: Oláh Katalin

Általános lélektan 3

I. helyezés: Farkas Bence Csaba: Procedurális tanulás és frontális lebeny funkciók Tourette szindrómában

Témavezető: Németh Dezső

II. helyezés: Király Anna: PTSD-szerű tünetek előfordulása és az alvásmutatókban jelentkező objektív sajátosságok vizsgálata rémálom zavaros egyéneken

Témavezető: Simor Péter

Pedagógiai pszichológia 1

I. helyezés: Szécsi Péter, Kovács Márton: Két lába van az egyetemistának mégis megbotlik: A hétköznapi tévedések és a mögöttük álló faktorok vizsgálata az egyetemista populációban

Témavezető: Aczél Balázs

Személyiségpszichológia

I. helyezés: Csatai Lilla, Tőricht Dóra Adél: A maladaptív személyiségműködést leíró vonások hierarchikus faktorstruktúrájának összehasonlítása az ötfaktoros modellel

Témavezető: S. Nagy Zita

Szociálpszichológia 1

I. helyezés: Völgyesi Árpád: A nemzethez való kötődés összeköt vagy elválaszt? - A nemzeti identitás és a külcsoportokhoz való viszony

Témavezető: Lantos Nóra Anna

Szociálpszichológia 2

I. helyezés: Alexandrov Anna: "Nem egyértelmű dolog" - Identitáskérdések biszexuális nőkkel készült interjúk alapján

Témavezető: Szabó Mónika

II. helyezés: Fodor Alexandra: Te átmennél a Turing-teszten? – Lehet, hogy akkor sem, ha túl emberi vagy

Témavezető: Ujhelyi Adrienn

Alkalmazott pszichológia

II. helyezés: Parák András: Az időperspektívák és a munkafüggőség összefüggése a munkamotivációk tükrében

Témavezetők: Orosz Gábor, Bőthe Beáta

Fejlődéslélektan

III. helyezés: Endrődi Eszter Éva: A modell által beszélt nyelv hatása a hosszú távú emlékezeti tárolásra óvodáskorú gyerekeknél

Témavezető: Oláh Katalin

Klinikai- és egészségpszichológia

III. helyezés: Csirmaz Luca: A szorongás bőrébe bújva - Az érzelmek észlelése, és a bőrvezetés sajátosságai állapotszorongás esetén

Témavezető: Kasos Krisztián

A Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ) A legígéretesebb pályamű díját Szécsi Péternek és Kovács Mártonnak ítélte. Témavezetőjük Aczél Balázs.

A tudományos kísérőprogramok mellett kulturális és sportprogramok várták az érdeklődőket. A kulturális programok keretei között a résztvevők tematikus városismereti sétákon barangolhatták be a VII. kerület múlt és jelenkori történeti emlékeit, kávéházakat látogathattak régi és új tradíciók tükrében és megcsodálhatták a klasszikus és modern építészet stílusjegyeit. A sétákat az ELTE PPK Andragógia BA szakos hallgatói szervezték és vezették. Az érdeklődők ezenkívül jógán és táncoktatáson is részt vehettek.

A szekció összes eredménye itt tekinthető meg.

Képek

Képek

0

/

0

0

/

0