A tipikus reklámok reprezentációjának hatása az új típusú reklámok felismerésére

2019.06.05.
A tipikus reklámok reprezentációjának hatása az új típusú reklámok felismerésére
Manapság egyre népszerűbbek az olyan új reklámformátumok, mint a közösségi média hirdetés, a YouTube videó vagy a termékelhelyezés egy népszerű filmben. Buvár Ágnes, az ELTE PPK Szervezet- és Környezetpszichológia Tanszékének munkatársa és Orosz Gábor, a PPK Pszichológiai Intézetének és a Stanford Egyetem Pszichológia Tanszékének munkatársa frissen megjelent tanulmányukban azt vizsgálták, hogyan befolyásolja a tipikus reklámok reprezentációja ezeknek az új reklámoknak a felismerését és áttételesen az értékelését is.

Eredményeik azt mutatták, hogy a reprezentáció bizonyos dimenziói például, ha azt gondoljuk, hogy a tipikus reklámokban mindig kiemelten szerepel egy bizonyos márka vagy a reklámok pozitívan elfogultak a bemutatott termékkel szemben, elősegítik a reklámfelismerést. Más dimenziók, mint például a reklámnak közölnie kell bizonyos termékkel kapcsolatos információkat, megnehezítik az új reklámformátumok felismerését. A reklámfelismerés a legtöbb esetben negatív vagy semleges hatással van a reklám értékelésére, azonban pozitív hatás is előfordulhat olyan reklámok esetében, amik egy közösség problémájának a megoldására fókuszálnak.

A tanulmány itt olvasható.