Befizetéssel kapcsolatos információk a 2021/2022-es tanév őszi félévben
Tisztelt Önköltséges Hallgatók!
Az alábbiakban összegyűjtöttük Önöknek a befizetésekkel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat, tájékozódási pontokat.
Határidők
- 2021. szeptember 10. A Tanulmányi Hivatal megkezdi a kiírások elkészítését a Neptunban. Az elkészült kiírás feltétele a számla igénylésének és a befizetésnek.
- 2021. szeptember 15. A kérelmek benyújtásának határideje a 2021/2022. tanév őszi félévében. A kérelem benyújtásának nem feltétele a kiírás elkészülte.
- 2021. szeptember 17. A kinyomtatott és hitelesített számlakérő nyilatkozatok leadásának határideje.
- 2021. október 15. Befizetési határidő a 2021/2022. tanév őszi félévében. Felhívjuk figyelmüket, hogy a befizetéseknek átfutási ideje van, kérjük, előre tájékozódjanak erről a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda honlapján!
Technikai információk
Az egyetem hallgatói befizetéseiket átutalással (gyűjtőszámlás befizetés), valamint bankkártyás fizetéssel is teljesíthetik. Az átutalások kezelését a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda végzi.
A befizető személye alapján kétféleképpen:
- ha a hallgató magánszemélyként teljesíti a befizetését, akkor számla igénylése nélkül a gyűjtőszámlán keresztül,
- ha a kötelezettséget részben vagy egészben cég fizeti (az egyéni vállalkozói befizetés is cégesnek számít!), akkor számla igénylése alapján a főszámlán keresztül.
A költségtérítés/önköltség befizetésével kapcsolatos fontos információkat (pl. határidő, késedelmi díj), a befizetéshez technikai segítséget ezeken a linkeken találnak:
http://www.ppk.elte.hu/tanulmanyi/tajekoztato/altalanos
https://qter.elte.hu/Statikus.aspx/GyIK-Penzugy
Felhívjuk figyelmüket az automatikus teljesítés opcióra, amellyel kényelmesebbé tehető a befizetés, a megfelelő összeg gyűjtőszámlára érkezése utáni további lépések ezzel kiválthatók.
Hallgató kérelmek
A Hallgatói követelményrendszer 440. §-a alapján a 2021/2022. tanév őszi félévére vonatkozó költségtérítéssel, önköltséggel kapcsolatos kérelmek (https://www.ppk.elte.hu/tanulmanyi/urlapok) benyújtásának jogvesztő hatályú határideje 2021. szeptember 15.
A kérvények leadhatóak elektronikus úton a ppkto@ppk.elte.hu ímélcímre, vagy postai úton a 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27. postacímre, a Tanulmányi Hivatalnak címezve. A postai úton érkező kérelmek esetén is csak a 2021. szeptember 15-ig beérkezett kérvényeket áll módunkban elfogadni és döntésre továbbítani.
Kérjük, hogy a kérelemben szereplő indokláshoz feltétlenül csatolják az azt alátámasztó hivatalos igazolást!
A Tanulmányi Bizottság határozata alapján a szociális rászorultságot igazolni kell, melyhez az alábbi dokumentumok szükségesek:
a) a hallgató lakcímet igazoló hatósági igazolványán szereplő lakóhelye szerint illetékes helyi önkormányzat igazolása a hallgató lakóhelye szerinti ingatlanba bejelentett és tartózkodási hellyel rendelkező személyek számáról;
b) munkáltatói jövedelemigazolás a hallgató lakcíme szerinti ingatlanban életvitelszerűen együtt lakó, ott bejelentett vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek jövedelméről;
c) a b) pont szerinti személy írásos nyilatkozata arról, hogy nincs a b) pontban meghatározott munkáltatói igazolásban megjelölt jövedelmen kívüli jövedelme; illetve az azon túli jövedelmekről.
Figyelem! A kérelem leadásának nem feltétele, hogy a Tanulmányi Hivatal az adott félévi kiírást a Neptuban elkészítse.
Üdvözlettel:
PPK Tanulmányi Hivatal