Elméleti, történeti és gyakorlati adalékok a projektpedagógiához

2021.06.14.
Elméleti, történeti és gyakorlati adalékok a projektpedagógiához

Vincze Beatrix: Elméleti, történeti és gyakorlati adalékok a projektpedagógiához
(Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2021. - 156 p.)

A kötet útmutatást kíván adni a pedagógusok és diákok számára ahhoz, hogyan alkalmazzák a projektmódszert, miként építsék be mindennapi pedagógiai munkájukba. Kitér arra, milyen előnyökkel és nehézségekkel kell szembenézniük, ha projektben dolgoznak. A pedagógiai projektek kritériumainak áttekintése hasznos információkat kínál ahhoz, hogy sikeres projektkezdeményezők vagy aktív résztvevők lehessenek.

Kedvcsinálóként a történeti kitekintés rávilágít arra, hogy egy "régi" új módszerről van szó, amelynek nyomai a pedagógia, sőt az emberiség történetének korai szakaszában is megtalálhatók. A piramisok építésének mintáján eljutunk a folyamat- és célorientált projektekhez, a projektmunka szervezésének lépéseihez, sőt a projektekben megvalósuló tapasztalati tanulás útján szerzett élményhez. A jelentősen bővülő hazai és nemzetközi szakirodalom segítségével láthatjuk, hogyan finomult a projektek gyakorlata a 21. századi kihívásoknak megfelelően, miként került egyre közelebb egymáshoz a munka és az iskola világa.

Forrás: könyvborító

Elérhető példányaink

A könyvtárunk által beszerzett új kiadványokról az Új könyveink  menüpontban tájékozódhatnak! Angol nyelvű újdonságainkat pedig itt találják.