Két új Erasmus+ projekt indul a PPK-n
Győri János és Rónay Zoltán is nyert az Európai Bizottság pályázatán
Győri János, az Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet egyetemi tanára a Stratégiai partnerségek/szakképzési projektek 2020 pályázati felhíváson nyert konzorciumvezetőként.
A projekt címe: Teacher Collaboration through Lesson Study for Improving the Quality of Vocational Education and Training
A pályázatban a PPK partnerei: Universita ta Malta, Pedagogische Hochshule Niederösterreich, University of Applied Sciences Utrecht, ITStudy Hungary Számítástechnikai Oktató- és Kutatóközpont Kft., Institute of Tourism Studies, Lanstede Groep, Vocational school Baden Lower Austria (Landesberufsschule Baden), Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Neumann János Informatikai Technikum.
A projekt célja: a projekt olyan komplex tanári szakmai fejlesztési program kialakítását és megvalósítását célozza, amely a szakképző iskolákban dolgozó tanárok és oktatók számára nyújt formális és nem-formális képzést és folyamatos támogatást (mentorálást) a japán tanórakutatás (Lesson Study) mint kollaboratív tanári szakmai fejlesztési és oktatásfejlesztési módszer alkalmazásához saját iskolájukban. A projekt felsőoktatási intézményi (tanárképző) partnerek és szakképző iskolák, valamint egy e-learning felnőttképző intézmény sokirányú kollaborációjára épül négy országban (Magyarország, Ausztria, Málta és Hollandia).
Rónay Zoltán, a Neveléstudományi Intézet egyetemi docense a Vegyes intézményi összetételű köznevelési stratégiai partnerségek (KA201) - 2020 pályázati felhíváson nyert.
A projekt címe: All Inc! Building LGBT friendly schools across Europe
A pályázatban PPK partnerei: Universiteit Maastricht (főpályázó), Ralph de Jong, Katholieke Universiteit Leuven, Sint-Paulusinstituut, Ludwig-Maximilians-Universitaet Muenchen, Gymnasium Kirchheim bei München, Universidad De Cadiz, I.E.S. Alejo Vera, Panepistimio Aigaiou, Ekto Gimnasio Mitilinis, Uniwersytet Lodzki, I Spoleczne Liceum Ogolnoksztalcace Bednarska, University of Derby, The Northworthy Trust, ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium.
A projekt célja: olyan iskolai környezet kialakítása közép- és felsőfokú szinten, amely lehetővé teszi minden diák számára a fejlődést, tekintet nélkül szexuális irányultságra vagy nemi identitására. A projekt több országban zajlik, mindegyik országból egy egyetem és egy középiskola részvételével. Az egyes országokban a részt vevő intézmények együtt dolgozzák ki az LGBT-barát iskola jövőképét, amely révén a (jövőbeli) tanárok realizálhatják az ilyen befogadó iskolák működését.
Mindkét projekt várhatóan 2020. szeptemberében indul, futamidejük három év.