Drámajátékok a közösségépítésért felnőttképzési tanfolyam

A képzés fő célja, hogy a harminc óra során a résztvevők elsajátítsák azt a drámapedagógusi szemléletmódot, amin keresztül képesek lesznek úgy drámajátékokat vezetni, hogy a közösségépítés egy osztályon, csoporton belül meg tudjon történni. A gyakorlatcentrikus képzés során találkoznak kapcsolatteremtő, kapcsolatépítő, közösségépítő, közösségfejlesztő, ön- és társismereti, érzékelésfejlesztő, fantáziafejlesztő, illetve bizalomfejlesztő játékokkal. Megtanulják, hogy egy-egy kompetenciafejlesztő játék mire jó, hogyan, mikor és hol érdemes egy-egy drámajátékot játszani, illetve elsajátítják a gyakorlatsorok tervezési szabályait. Az együttjátszás örömére alapozzuk a képzést, hogy ezzel a tapasztalattal ők is képesek legyenek drámajátékokat vezetni, és újabb és újabb játékokat felfedezni, és levezetni.

A tanfolyam elvégzése után a résztvevő képes lesz a drámapedagógusi, partneri attitűdöt működtetni, képes lesz drámajátékokból felépíteni egy gyakorlatsort és képes lesz levezetni azt. Képessé válik azon tudatos pedagógiai gondolkodásra, hogy felismerje, hogy melyik kompetenciafejlesztő játék mire jó, és ennek alapján képes lesz a drámajátékokból választani, és tervezni. Képes lesz pontos instrukciók megfogalmazására. Megismer számos drámajátékot, amiket a sajátélmény során, játékbátorságot, játékvezetői készségeket szerezve, képes lesz levezetni, továbbfejleszteni azokat. A drámajátékok által képes lesz egy osztályból, csoportból közösséget építeni.

A tanfolyamot tartja: Patonay Anita PhD, drámapedagógus, színész-drámatanár

A kezdés időpontja: 2025.02.28.

Jelentkezni várhatóan 2024 november közepétől lehet, a honlapunkon elérhető elektronikus űrlapon.

A képzés adatlapja

A képzés szakmai felelőse: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

A képzés megnevezése:

Drámajátékok a közösségépítésért

 

A képzés elvégzésekor kapott igazolás:
A tanfolyamot sikeresen teljesítő résztvevők felnőttképzési tanúsítványt kapnak.
Képzési terület:
pedagógia, felnőttképzés, drámapedagógia

A képzés időtartama, kreditértéke:

3 nap, 30 óra, 10 kredit

Tervezett képzési napok: 

2025. febr. 28 péntek, 9.00-18.00

2025. márc.1. szombat, 9.00-19.30

2025. márc. 2. vasárnap, 8.00-15.00

A képzés helyszíne: 

A képzést Budapesten hirdetjük. (ELTE PPK 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27.)

Irányszám: 

18 < 22

(A képzés csak abban az esetben indul, ha a jelentkezések száma eléri az indításhoz szükséges minimális irányszámot.)

Költségek:

önköltséges képzés

A tanfolyam díja: 65.000 Ft.

A felvételi eljárás díja: 4.500 Ft.


Felvételi követelmények

pedagógus, andragógus, közösségszervező, népművelő végzettség

Beküldendő dokumentumok

Beküldendő dokumentumok: 
  1. oklevél elektronikus másolata.

Program

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:

A 30 órás képzés 3 napban valósul meg.

  1. nap (péntek) 9.00-18.00. 10 óra
  • Bevezetés a drámapedagógiába 1 óra
  • Drámapedagógia alapú szemléletformálás 1 óra
  • Kompetenciafejlesztő játékok besorolása 2 óra
  • Drámajátékvezetés alapelvei 1 óra
  • Ismerkedő játékok, kapcsolatteremtő, kapcsolatépítő gyakorlatok 4 óra
  • Egymásrahangoló gyakorlatok 1 óra
  1. nap (szombat) 9.00-20.00. 12 óra
  • Közösség fogalmának a tisztázása 1 óra
  • Drámapedagógusi attitűd 1 óra
  • Gyakorlatsorok szerkesztési elvei 1 óra
  • Közösségépítő játékok 2 óra
  • Közösségfejlesztő gyakorlatok 2 óra
  • Ön-társ-közösségismereti játékok 3 óra
  • Érzékelésfejlesztő gyakorlatok a közösség építése céljából 2 óra
  1. nap (vasárnap) 8.00-15.00. 8 óra
  • Fantáziafejlesztő gyakorlatok a közösség építése céljából 2 óra
  • Bizalomjátékok 2 óra
  • Gyakorlatsor tervezés- és levezetés 3 óra
  • Értékelés és reflexió 1 óra

A 30 órás képzés során a résztvevők megismerkednek a drámapedagógia kompetenciafejlesztő játékaival, megismerkednek a drámajátékok sokszínűségével, saját élményű gyakorlatokon keresztül ők maguk is egy közösségként funkcionálnak majd. A képzésen a bizalmi légkör kialakítása meghatározó, így a résztvevők maximálisan érezni fogják a drámajátékok hatékony hatását. A képzésen megjelenik a szabályjátékok szerkesztési elve, így a tudatos pedagógiai gondolkodás során létrehoznak olyan gyakorlatsorokat, amelyeket ők maguk terveztek és ők maguk vezetnek le.