A nemzetközi és doktorandusz hallgatók társadalmi beilleszkedési folyamatai

A nemzetközi és doktorandusz hallgatók társadalmi beilleszkedési folyamatai
11/07

2024. november 07. 18:00

Zoom

11/07

2024. november 07. 18:00 -

Zoom


Az ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet (IPPI) tudományos műhelysorozatának soron következő alkalmán a nemzetközi és doktorandusz hallgatók integrációjáról lesz szó angol nyelven.

A befelé irányuló mobilitás élénkülése ráirányította a figyelmet a külföldi hallgatók beilleszkedésének kérdésére. Bár a külföldi továbbtanulás számos egyéni előnnyel jár, a hallgatók gyakran kihívásokkal szembesülnek tanulmányaik során. Az egyre sokszínűbb hallgatói közösségek és a növekvő számú nemzetközi hallgatók jelenléte az intézmények számára is kiemelte az integráció fontosságát. Kasza Georgina előadásában a beilleszkedés különböző színtereire, az egyéni és intézményi akadályokra, valamint a téma jelentőségére helyezi a hangsúlyt.

A doktori fokozat megszerzése felé haladó hallgatók szakmai szocializációja fluid jelenség (Weidmann, 2020), amely jóval a doktori képzésbe lépés előtt kezdődik, és nem feltétlenül ér véget a fokozat megszerzésével. Kutatásunkban 30 magyar és külföldi doktorandusz hallgatóval és egy évnél nem régebben doktori fokozatot szerzett kutatóval készült félig strukturált interjú. A kutatás eredményei kirajzolták a doktori fokozatszerzéshez kapcsolódó szocializációs folyamat több dimenziót átívelő motívumait, mint a család, a témaválasztás és a témavezető szerepe. Csereklye Erzsébet előadásában bemutatja, hogy az interjúalanyok hogyan látják ezeknek a szocializációs tereknek a szerepét a doktori folyamat sikerességéhez kapcsolódóan, és hogyan vázolják fel saját szakmai karrierjükkel kapcsolatos elképzeléseiket.

Időpont: 2024. november 07. 18:00
Helyszín: Zoom

Program
Facebook-esemény

Az ELTE Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézete (IPPI) „IPPI Tudományos Estek – Sokféleség a társadalomban és a kutatásban” címmel 2020-ban indított tudományos műhelysorozatot, ahol a társadalmi sokféleséget elsősorban pszichológiai, neveléstudományi, szociológiai és antropológiai szempontokból feldolgozó előadások hangzanak el. A programok nyilvánosak.