Az iskolapszichológia átfogó konzultációs és intervenciós modellje

Az iskolapszichológia átfogó konzultációs és intervenciós modellje
03/14

2023. március 14. 09:00 - 11:00

ELTE PPK Fszt. 4-es terem (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) és online

03/14

2023. március 14. 09:00 - 11:00

ELTE PPK Fszt. 4-es terem (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) és online


Kókai Czapár Mária, a Kanadai Pszichológiai Szövetség Oktatási és Iskolapszichológiai Szekciójának elnöke, az iskolapszichológia elismert nemzetközi szakértője tart előadást az ELTE PPK-n.

Az iskolák, tankerületek és oktatási rendszerek világszerte folyamatosan növekvő kihívásokkal szembesülnek, hogy tanulóik mentális egészségi, tanulási és szocializációs igényeit kielégítsék. Ezek a kihívások különösen felerősödtek a pandémia korszakában és azt követően, komoly nyomást gyakorolva az oktatási szakemberekre és döntéshozatali szervekre egyaránt. Az oktatási környezetben dolgozó pszichológusoknak fontos szerepe van e kihívások leküzdésében, mert munkájukkal felölelik a prevenció, korai megelőzés és ártalomcsökkentési beavatkozások teljes skáláját. De hogyan tehető ez a munka még hatékonyabbá? Az előadáson bemutatásra kerülő konzultációs és intervenciós modell erre a felvetésre igyekszik választ adni, különös tekintettel az emigráns és menekült tanulók szempontjából.

Időpont: 2023. március 14. 9:00-11:00
Helyszín: ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) Fszt 4. és online

Facebook esemény

A pszichológussal készült interjúnk itt olvasható.

Kókai Czapár Mária az Eötvös Loránd Tudományegyetemen szerzett pszichológusi diplomát és doktori fokozatot. Iskolapszichológusként Kanadában sokféle populációval dolgozott (többek között speciális tanulási-nevelési igényű, tehetséges, valamint siket és nagyothalló tanulókkal). A Torontói Katolikus Tankerületi Iskolatanács főpszichológusaként 14 éven át felügyelte és irányította a tankerület 90 ezer diákja számára 50 pszichológus által nyújtott pszichológiai szolgáltatásokat, valamint részt vett a különböző rendszerszintű intervenciós programok kiválasztásában, végrehajtásában és értékelésében. Jelenleg a Kanadai Pszichológiai Szövetség Oktatási és Iskolapszichológiai Szekciójának elnöke. Több szakmai protokoll és szakcikk szerzője illetve társszerzője.