ELTEfeszt 2024
2024. október 11.
ELTE Trefort-kert (1088 Budapest, Múzeum krt. 4.)
2024. október 11. -
ELTE Trefort-kert (1088 Budapest, Múzeum krt. 4.)
Az ELTE egyetemi nyílt napján a továbbtanulás előtt állók első kézből kaphatnak információt az egyetem képzési kínálatáról, a nemzetközi programokról, a Hallgatói Önkormányzat munkájáról, valamint a sportlehetőségekről. Az épületben előadások, mintaórák és interaktív workshopok adnak ízelítőt az egyetemen folyó tudományos munkából, a kertben pedig az egyetemi élettel kapcsolatos színes, szórakoztató szabadidős programok és nyereményjátékok közül lehet válogatni.
Az ELTE PPK előadói a D épületben nyújtanak ízelítőt a karon oktatott tudományterületekből. Ha szeretnél többet megtudni alapképzéseinkről, látogasd meg lenti előadásaink egyikét, vagy keresd fel a H épület melletti információs sátrunkat, ahol jelenlegi hallgatóink és a Tanulmányi Hivatal munkatársai válaszolnak a kérdésekre.
Központi előadások
Az ELTE központi programjainak fókuszában idén az éghajlatváltozás és a mesterséges intelligencia áll. Az előadásokra a Gólyavárban kerül sor. A MI lesz velünk – az MI hype nyomában kerekasztal-beszélgetésben a PPK egyetemi adjunktusa, Horváth László is részt vesz. Tovább a központi programokra>>>
Az ELTE PPK programjai
10:00-11:00
Mit tanulunk a kisbabáktól az ELTE Babalaborban?
Az elmúlt néhány évtizedben kisebb iparággá fejlődött a babakutatás, vagyis az életük első néhány évében járó gyerekek tudásának és szellemi képességeinek tanulmányozása. Az új módszerek és ötletes kutatások az emberiség több ezer éves kérdésére keresik a választ: mi a tanult és mi a veleszületett az emberben? Az előadás az ELTE Babalaborban folyó kutatásokból vett példákon keresztül mutatja be, milyen típusú kérdéseket tehetünk fel, és milyen válaszokat kaphatunk a babáktól – és ebből mi mindent tanulhatunk magunkról.
Előadó: Forgács Bálint egyetemi docens, Kognitív Pszichológia Tanszék
Helyszín: D épület 2. emelet, Eötvös terem
Rejtett hálózatok az iskolában
A tanulókat számos hálózat veszi körbe az iskolában, még ha ez első pillantásra sokszor nem is tűnik fel. Az előadás során szó esik az informatikai hálózatokról, a közösségi média és a valós társas kapcsolatrendszer különbségeiről, tanulásról és tudáscseréről, a tananyag hálózatos struktúrájáról és a Máté-effektusról is. A prezentáció kitér a Barabási Albert-László által vázolt elméleti problémák pedagógiai vonatkozásaira, így az iskolai sikeresség és a hálózatok kapcsolatára is.
Előadó: Szabó Zoltán András egyetemi adjunktus, Neveléstudományi Intézet
Helyszín: D épület földszint, Puskin terem
11:00-12:00
Az egészséges és problémás videójáték-használat tudományos vizsgálata
A videójáték-használat manapság világszerte elterjedt módja a szabadidő eltöltésének. Ennek a világnak a megértéséhez számos kérdésünk merülhet fel: Kik és miért szeretnek játszani? A videójátékok milyen eszközökkel motiválják az embereket? Az is köztudott, hogy a videójátékok nem megfelelő használata negatív következményekkel járhat. De mi állhat a problémás használat hátterében és milyen gyakran fordul elő? Léteznek a játéknak pozitív hatásai is? Hogyan vizsgálják ezeket a kérdéseket a kutatók?
Előadó: Koncz Patrik egyetemi tanársegéd, Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia Tanszék
Helyszín: D épület földszint, Eötvös terem
Generációk V-től Z-ig: Tények és tévhitek
Tényleg ilyen egyszerűen lehet beskatulyázni minket? Ismerd meg a generációs elméletek mögött rejlő megalapozott ismereteket és tévhiteket egy kis létszámú, interaktív beszélgetésen, ahol a tudományos megközelítések áttekintése mellett együtt vitatjuk meg, beszélhetünk-e tényleges generációkról a fiatalok körében. Szó esik a Covid-járvány és egyéb válságok hatásairól, és arról, hogy a digitális eszközök miként formálják életünket, és tényleg alapjai lehetnek-e generációk kialakulásának.
Előadó: Déri András Péter egyetemi adjunktus, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
Helyszín: C épület alagsor CA8-as terem
13:00-14:00
Pszichopátia – tények és tévhitek
Amikor meghalljuk azt a szót, hogy pszichopata, akkor az elsők között a sorozatgyilkosok olyan nagy „klasszikusai” jutnak az eszünkbe, mint Hannibal Lecter vagy Ted Bundy. Azonban nem minden pszichopata sorozatgyilkos, és nem minden sorozatgyilkos pszichopata – számos tévhit kering ezzel a személyiségzavarral kapcsolatban. Mi a különbség a pszichopátiás vonások és a pszichózis között? A pszichopaták születnek vagy a környezetük teszi azzá őket? Lehet-e „kezelni” ezt a pszichés zavart? Az előadás ilyen és ehhez hasonló kérdéseket jár körül.
Előadó: Magi Anna egyetemi tanársegéd, Klinikai Pszichológia és Addiktológia Tanszék
Helyszín: D épület 2. emelet, Eötvös terem
11:00-14:00
Mennyire ismered magad?
Szeretnéd megtudni, mik az erősségeid, és melyek a fejlesztendő területeid? Pályaválasztás előtt állsz? Még nem körvonalazódott az elképzelésed, vagy éppen megerősítésre vársz? Szeretnéd tudni, mennyire vagy izgalom- és kalandkereső, vagy mi motivál az életben? Kíváncsi vagy arra, hogy a pacsirták vagy a baglyok táborába tartozol inkább? Hasonló kérdések megválaszolásában állunk rendelkezésedre! Online kitölthető tesztek segítségével nyerhetsz bepillantást e kérdésekbe és saját személyiségedbe! A teszteket képzett pszichológusok, a PPK doktori hallgatói helyben értékelik.
Vezetik: Gajdos Panna egyetemi tanársegéd, segítőként Bertalan Eszter egyetemi tanársegéd, Román Nóra egyetemi tanársegéd, Pszichológiai Intézet Személyiség- és Egészségpszichológia Tanszék
Helyszín: C épület, 002-es terem
Programok a PPK sátránál
Keresd fel a H épület előtt felállított információs sátrunkat, 8 és 14 óra között ahol jelenlegi hallgatóink és a Tanulmányi Hivatal munkatársai válaszolnak a képzésekkel, szolgáltatásokkal vagy a közösségi élettel kapcsolatos kérdésekre. Emellett készíthetsz magadnak kitűzőt, és ha feliratkozol a PPK-s leszek! hírlevelünkre, ajándékkal díjazunk.
Kirakós darabok a biológiai pszichológia területéről
A biológiai pszichológia a testi és pszichés működés kapcsolatát vizsgálja. Standunknál 10 és 14 óra között két egyszerű feladattal demonstráljuk ezt a szoros kapcsolatot. Az egyik a reakcióidőt vizsgálja, a másik pedig azt, mennyire vagyunk ügyesek különböző súlyok megkülönböztetésében. A programot Ferentzi Eszter egyetemi adjunktus és Koncz Ádám egyetemi adjunktus, az Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet munkatársai vezetik.