Európai testfelfogás a 20. század elején

Könyvajánló

2021.02.03.
Európai testfelfogás a 20. század elején
Megjelent az ELTE PPK Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport újabb nemzetközi kiadványa. Az Education and the Body in Europe című kötet a 20. század első felében érvényesülő európai testfelfogást, az emberi test felszabadítására irányuló különböző mozgalmakat veszi górcső alá.

Az elmúlt évtizedekben az emberi testtel kapcsolatos vizsgálódások a hagyományos természet- és élettudományos megközelítésmódon túllépve a különböző társadalom- és kultúratudományok fontos témájává váltak.  Ehhez a megközelítésmódhoz kapcsolódik a Peter Lang Publisher gondozásában 2021 januárjában megjelenő Education and the Body in Europe (1900 -1950) - Movements, public health, pedagogical rules and cultural ideas című tanulmánykötet,  amely 10 európai ország (Ausztria, Belgium, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Magyarország, Németország, Olaszország, Svájc, Spanyolország) 17 kutatójának közös alkotása.  

A munka az emberi test kulturális, társadalmi és történeti beágyazottságára fókuszálva a 20. század első felében érvényesülő európai testfelfogás, testhasználat, testábrázolás sajátosságainak, továbbá az emberi test felszabadítására, illetve fegyelmezésére irányuló különböző 20. századi vallási, politikai, nevelési ideológiák, ellenkultúra mozgalmak szimbolikus dimenzióinak bemutatására vállalkozott.

Az olasz és cseh kutatók (Simonetta Polenghi, Tomáš Kasper) valamint a kutatócsoport vezetője, Németh András által szerkesztett angol nyelvű tudományos munka részben az ELTE PPK anyagi támogatásával jelent meg. A kötet tanulmányainak magyar társszerzői a Neveléstudományi Doktori Iskola Történeti és Elméleti Doktori Programjának doktoranduszai (Balogh Janka és Szente Dorina) voltak.

A kötet ide kattintva megvásárolható!