Felkészülés a távolléti oktatásra a PPK-n
A távolléti oktatás megszervezésére a PPK-n munkacsoport alakult Rónay Zoltán oktatási dékánhelyettes vezetésével. A munkacsoport tagjai Káplár-Kodácsy Kinga egyetemi tanársegéd (Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet), Horváth László egyetemi adjunktus, Kálmán Orsolya egyetemi adjunktus és Misley Helga egyetemi adjunktus (Neveléstudományi Intézet). A munkacsoport célja elősegíteni, hogy a karon tanuló hallgatók minél gördülékenyebben folytathassák a félév elején megkezdett tanulmányaikat, és ehhez az oktatók személyre szabott támogatást kapjanak. Ennek érdekében az ELTE PPK az ELTE iránymutatásaival összhangban sztenderdeket és ajánlásokat fog megfogalmazni a távolléti oktatás megtervezésével, a módszertani illeszkedéssel és az oktatás lebonyolításával kapcsolatban is.
A tudatos előkészítő munka egyik fontos eleme az a kar valamennyi, budapesti és szombathelyi oktatójának kiküldött online kérdőív, amely a digitális oktatásra való felkészültséget hivatott mérni a kar oktatóinak körében. Az angol szakszóval readiness- kérdőívként emlegetett, a nyelvi szintfelmérőkhöz hasonlítható eszköz célja, hogy feltárja az oktatók digitális oktatással kapcsolatos előzetes tapasztalatait, A felmérésnek köszönhetően a kar oktatói igényeikre szabott segédletet kapnak majd, az e téren nagyobb tapasztalattal bíró oktatók és doktoranduszok pedig mentorként kapcsolódhatnak be az intézeteken belül szerveződő csoportokba.
A távolléti oktatással kapcsolatban kiemelt figyelmet fordítunk az oktatók és a hallgatók informálására, a személyes felkészülés előmozdítására a tavaszi szünet idején is, erre a kar valamennyi kommunikációs csatornáját felhasználjuk.
A járványügyi veszélyhelyzet miatt bevezetendő távolléti oktatásra való felkészülést a PPK hosszú távú, a minőségi felsőoktatásba való befektetésnek tekinti, mely a kar számára nem csupán kényszer, de egyúttal lehetőség is a karon felhalmozódott digitális oktatási és felsőoktatás-pedagógiai és módszertani tapasztalatok hasznosítására, a kari belső együttműködés és a szakmai hálózatépítés megerősítésére.