Fókuszban a délkelet-ázsiai oktatás
A Fókusz rovat három tanulmányon keresztül mutatja be a délkelet-ázsiai oktatási trendeket. Endrődy Orsolya és Bahbibi Rahmatullah azt vizsgálták, hogy a mesterséges intelligencia milyen képeket generál magyar és maláj egyetemi tanárokról: ez a módszer segíthet megmutatni, az egyes országokban milyen vélekedések és sztereotípiák léteznek a szakmával kapcsolatban. A magyar oktatók képeinek túlnyomó többségén férfiak szerepeltek, míg a maláj mintában a nemek aránya kiegyensúlyozott volt.
Viet-Nhi Tran és munkatársai a vietnámi óvodapedagógusok technológiahasználathoz való hozzáállását kutatták. Eredményeik szerint a tanárok többsége támogatja az eszközhasználatot, hiszen az segíthet élvezhetőbbé tenni a tanulást a gyerekek számára, ugyanakkor a szükséges technológia nem mindig áll rendelkezésre.
Nannaphat Saenghong, Endrődy Orsolya, Hain Ferenc és Nguyen Luu Lan Anh tanulmányukban áttekintést nyújtanak a magyar és a thai tanárképzési rendszerről, és megvizsgálják, ezek mennyire felelnek meg a globális alapelveknek.
A Körkép rovatban két doktori kutatásról olvashatunk: Huy Tú Ngo és Nguyen Luu Lan Anh az IELTS nyelvvizsga egyetemi felvételi követelménnyé tételéről írnak Vietnámban; Byambasuren Nyamkhuu, Czabaji Horváth Attila és Adrian Estrela Pereila pedig az angol nyelvtanítás tantervét és annak változásait vizsgálták meg Mongóliában.
A lapszám itt olvasható!
Borítókép: MI generálta képek maláj egyetemi oktatókról Endrődy Orsolya és Bahbibi Rahmatullah tanulmányában.