Hangszertanulás, ének-zene és ADHD az új Neveléstudományban
A családi háttér tanulásban betöltött szerepére számos területen rámutattak, a hangszeres zenetanulás esetében azonban kevés ilyen vizsgálat ismert. Földi Fanni, a Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ munkatársa, Szabó Norbert, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézetének egyetemi adjunktusa és Józsa Krisztián neveléstudományi kutató, egyetemi tanár ezért tanulmányuk fókuszába a szülőknek a gyermek hangszertanulására gyakorolt hatását helyezték.
Gáspár Bernadett Csilla, az ELTE PPK neveléstudomány mesterszakos hallgatója és Rausch Attila, az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet adjunktusa cikkükben a digitális tanrend tapasztalatairól és hatásairól tájékoztatnak, elsősorban arra fókuszálva, hogy miként befolyásolta a digitális technológia az alsó tagozatos iskolások ének-zene oktatását.
Müller Vanessa, a Szegedi Tudományegyetem PhD hallgatója a felsőoktatásban tanuló figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral (ADHD) élő fiatal felnőttek helyzetét, lemorzsolódási, illetve bennmaradási esélyeit ismerteti.
A Szemle rovatban L. Ritók Nóra: Kettészakadt világ című új könyvét mutatjuk be, és egy 2018-ban született környezetpedagógiai könyv aktualitására hívjuk fel a figyelmet.
A lapszám ide kattintva olvasható.