Kreatív tanítási módszerek a távolléti oktatásban
Beszámoló az 5. Oktatói Teadélutánról
A 2019-ben indult Oktatói Teadélutánok célja, hogy informális keretek között vitassák meg a felsőoktatásban megjelenő oktatásfejlesztési kérdéseket, egyúttal elősegítsék az oktatók közötti tapasztalatcserét. Az online teázás fókuszába ezúttal a digitális oktatás egyik nehéz kérdése került.
Gonda Zsuzsa, az ELTE BTK Mai Magyar Nyelvészeti Tanszékének egyetemi adjunktusa interaktív előadásában az online kommunikáció és a csoportmunka kapcsolatának lehetőségeit járta körül, külön kiemelve az írásbeli és a szóbeli csoportmunkát, a szinkron és aszinkron online kommunikációs stratégiákat, egyúttal saját élményeire támaszkodva bemutatta a különféle módszertani megoldásokat.
Tóth-Mózer Szilvia, az ELTE Oktatási Igazgatóságának e-learning szakértője a hosszabb távú online csoportmunka támogatási lehetőségét mutatta be a Canvas tanulási keretrendszer segítségével. A résztvevő oktatók egy előkészített példán kipróbálhatták, milyen hallgatóként elindulni egy online csoportmunkában: csoportot választani kedvenc tortájuk alapján, közösen megoldani egy egyszerű feladatot, és végül be is küldeni a kész munkát az oktatónak.
A résztvevők a teadélután során olyan új, a távoktatást segítő tanítási megoldásokat ismerhettek meg, mint a láncszólítás, csoportszabályok, Flipgrid, online faliújságok vagy fogalomtérképek.
Az online esemény a résztvevők visszajelzéseinek összegyűjtésével és a jövőbeli tervek ismertetésével zárult. A kilépőkártyákon az oktatók pozitív tapasztalatokról számoltak be a közösség megélése és a közös gondolkodás kapcsán.
A FPMK szívesen várja az olyan további témajavaslatokat, amelyekkel segíteni lehet az ELTE-s oktatói közösség tapasztalatcseréjét a tanításról. Az ötleteket a kalman.orsolya@ppk.elte.hu címre küldhetik!