Kutatócsoportok Fóruma 2024

Kutatócsoportok Fóruma 2024
03/21

2024. március 21. 13:00 - 18:00

ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) Aula, fszt. 4.

03/21

2024. március 21. 13:00 - 18:00

ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) Aula, fszt. 4.


A kar történetében immár negyedik alkalommal rendezzük meg a Kutatócsoportok Fórumát, ahol a PPK budapesti és szombathelyi oktató-kutató munkatársai személyesen is találkozhatnak, beszélgethetnek egymással kutatási témáik rövid bemutatása mellett. 

Az eseményre sok szeretettel várjuk a PPK minden szenior és junior kutatóját, hogy megismerjék egymás kutatási terveit, kiemelkedő hatású kutatási eredményeit, és mindezekből, illetve egymás tudásából, tapasztalataiból inspirációt merítve szorosabbra fűzhessék a karon belüli együttműködéseket.

A délután folyamán a vendégek egy World Café beszélgetésen is részt vehetnek, ahol 4-5 fős csoportokban vitathatják meg, hogyan küzdenek meg a kutatók a munkából fakadó napi érzelmi behatásokkal (pl. sikertelen pályázás, visszautasított cikkek vagy éppen pozitív helyzetek). A kiscsoportos beszélgetéseket követően az egyes asztalgazdák röviden bemutatják a többieknek, milyen következtetésekre jutottak.

A program hideg büfévacsorával zárul.

Helyszín: ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) aula és fszt. 4.
Időpont: 2024. március 21., csütörtök, 13:00–18:00

Résztvevői regisztráció

Adatkezelési tájékoztató

Program

13:00 Zsolnai Anikó dékán és Aczél Balázs tudományos és nemzetközi dékánhelyettes köszöntője

13:10 Első kutatási panel – A most induló vagy folyamatban lévő kutatások bemutatása

  • A középiskolai tanárképzés intézményeinek deprofesszionalizációja a két világháború közötti Magyarországon (Garai Imre, liftbeszéd) – Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport
  • A tudósok affektív világa (Aczél Balázs, liftbeszéd) Metatudomány Kutatócsoport
  • A szisztematikus privátoktatás-kutatás megindításának szükségessége és első lépései a magyar neveléstudományi kutatások terén (Győri János, liftbeszéd) – Árnyékoktatás és Közoktatás Kapcsolata Kutatócsoport
  • Megastudy a boldogságnövelő stratégiák általánosíthatóságának és alkalmazhatóságának növelésére (Szászi Barnabás, kisfilm) – ELTE Viselkedéstudományi Labor
  • Az emlékezet ontogenezisének nyomonkövetéses vizsgálata mágneses rezonancia képalkotással és viselkedéses módszerekkel (Keresztes Attila, liftbeszéd) – Élethosszon át tartó Emlékezetfejlődés Kutatócsoport
  • Az alvási orsók tér-idői mintázatának változása gyakorlás hatására (Kovács Ilona, liftbeszéd) – HUN-REN-ELTE-PPKE Serdülőkori Fejlődés Kutatócsoport
  • Fenntartható viselkedést és mérsékelt fogyasztást befolyásoló tényezők komplex vizsgálata (Buvár Ágnes, Varga Attila, kisfilm) – Fenntarthatóság és Pszichológia Kutatócsoport
  • Mennyi játék a túl sok? Elemzés a pszichológiai distressz alapján (How much gaming is too much? An analysis based on psychological distress) (Katz Dana, liftbeszéd angol nyelven) – Addiktológia Kutatócsoport
  • Pszichológiai intervenciók mesterséges intelligencia rendszerek számára (Kekecs Zoltán, liftbeszéd) ­– Viselkedéses Orvoslás és Kutatási Hitelesség Kutatócsoport
  • EMIND "Werk" (Cserjési Renáta, kisfilm) – Integratív Neuropszichológia Kutatócsoport (Emind csoport)
  • A mesterséges intelligencia pedagógiailag tudatos használata a felsőoktatásban - a Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoport aktuális kutatásai (Horváth László, kisfilm) – Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoport
  • Erasmus GAP: A mobil és nem-mobil hallgatók közötti szakadék feltárása (Erdei Luca Alexa, liftbeszéd) – Szervezeti és Munkahelyi Tanulás Kutatócsoport

14:00 Kávészünet, e-poszter szekció 

  • A szakmai gyakorlat munkaerőpiaci "haszna" (Csehné Papp Imola) – A Munkaerőpiac Új Kihívásai Kutatócsoport
  • Legjobb gyakorlatok a statisztikai elemzésben (Krajcsi Attila) – Matematikai Megismerés Kutatócsoport
  • Az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet (volt) dolgozóinak retrospektív kvalitatív vizsgálata (Dobai Attila Marcelián, Dúll Andrea) – Környezetpszichológia Kutatócsoport
  • Procedurális emléknyomok konszolidációja 7 és 76 éves kor között (Tóth-Fáber Eszter) – Emlékezet, Nyelv és Idegtudomány Kutatócsoport
  • Új utak a szocialitás fejlődésének kutatásában (Egyed Katalin, Király Ildikó, Szalai Gerda) –Társas Elmék Kutatócsoport
  • A magyar nyelvű ASMR-15 kérdőív validálása (Sóvágó Lilla) ­– Testi Érzetek és Érzelmek Pszichofiziológiája Kutatócsoport
  • Tanulási térértelmezések szerepe a fenntarthatóság pedagógiájában (Szőcs Levente Álmos) – Fenntarthatóság és Pszichológia Kutatócsoport
  • Rekreáció szakon végzettek képzési és pályaképe (Magyar Márton, Gősi Zsuzsanna) ­– Sport- és Rekreációmenedzsment Kutatócsoport
  • Kutatások az oktatás különféle szintjein jog- és neveléstudományi nézőpontból (Rónay Zoltán) – Oktatás-Jog-Pedagógia Kutatócsoport
  • Etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek társadalmi inklúziójának lehetőségei és eszközei európai kontextusban (Kassai Réka, Madár Lili) – Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoport
  • Az instrukciók szerepe a hamis vélekedésű beszélgető partnerekkel való kommunikációban: Társas N400 (The Role of Instructions on Belief Tracking During Communication: Social N400) (Feride Belma Bumin) – Nyelv és Agy Kutatócsoport
  • Az álomérzelmek és az alvásminőség összefüggései a szubjektív kognitív hibázással időskorban (Tomacsek Vivien) – Alvás, Álom és Kogníció Kutatócsoport
  • Hogyan mérjünk gyermekkorban ruminációt? Fókuszban a képes rumináció interjú (Szőke Júlia) – Személyiség, Egészség és Érzelemszabályozás Kutatócsoport
  • A COVID-19 járvány hatásai serdülőkorú fiatalok életmódjára és jóllétére (Németh Ágnes, Várnai Dóra, Horváth Zsolt, Sebestyén Edit) – Iskoláskorú Gyermekek Egészségmagatartása Kutatócsoport
  • A távolléti oktatás narratívái európai tanárok körében (Kopp Erika) – Oktatási Intézmény- és Programfejlesztés Kutatócsoport
  • Sportoló és nem sportoló serdülők gerincének vizsgálata (Szigethy Mónika) – Mészáros János Alkalmazott Terhelésélettan Kutatócsoport
  • Az anya-gyerek szinkronitás vizsgálata (Varga Katalin) ­– Humán-interakció Kutatócsoport

14:40 Második kutatási panel – Az elmúlt egy évben publikált, nemzetközi visszhangot kiváltó kutatási eredmények, majd a most induló vagy folyamatban lévő kutatások bemutatása

  • Számítógépes adaptív tesztelés - szerethető módon (Kovács Kristóf, liftbeszéd) – Kognitív Képességek Kutatócsoport
  • A vezetői identitás fejlődéséhez kapcsolódó krízishelyzetek vizsgálata (Szathmári Edit, liftbeszéd) – Szervezet- és Vezetéspszichológiai Kutatócsoport
  • A magyar közösségi rádiózás társadalmi, politikai és oktatásban betöltött szerepe (Velics Gabriella, liftbeszéd) – Alternatívák a Közösségek, Média, Oktatás területén Kutatócsoport
  • A Gyermekkori Pszichés Zavarok Kutatócsoport bemutatkozó kisfilmje (Balázs Judit, Horváth Lili Olga, Szentiványi Dóra, Cseh Rebecca, Farkas Bernadett Frida, Anna Paula Freitas Brandao, Garas Péter, Kirsten Buist , Ellen-ge Denton, Paul Plener, Roszik-Volovik Xénia, Gyimesi Benedek, Győri Dóra, Kollárovics Nóra, Miklós Martina, Torzsa Tímea, Velő Szabina, Susan Young. A kisfilmet készítette: Roszik Gergely) – Gyermekkori Pszichés Zavarok Kutatócsoport
  • A kollektív cselekvés pszichológiai mozgatórugói és társadalmi következményei (Gáti Éva, liftbeszéd) – Társadalmi Csoportok és Média Kutatóműhely
  • Az épített történeti környezetek konnotatív jelentésének mérése: műemléki szakértők és nem szakértők jelentésdimenzióinak feltárása (Fogarasi Barbara, liftbeszéd) – Környezetpszichológia Kutatócsoport

Most induló vagy folyamatban lévő kutatások bemutatása

  • Virtuális Világok, Valós Kreativitás: egy immerzív virtuális valóságban megvalósuló kreativitásfejlesztő kísérlet eredményei (Bereczki Enikő Orsolya, liftbeszéd) – Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport
  • Fiatal játékosok lemorzsolódása a csapatsportokban (S. Kassay Lili Andrea, liftbeszéd) – Reziliencia, Sportági Stratégiák Kutatócsoport
  • Romák a család- és munkaerőpiaci politikai diskurzusokban (2010-2023) (Vidra Zsuzsanna, liftbeszéd) – Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Kutatócsoport
  • Data Science megoldások a készségfejlesztésben (Veres-Székely Anna, liftbeszéd) – Adaptáció Kutatócsoport
  • A fiziológiai arousal szerepe az érzelmi reakciók intenzitásában (Nagy Tamás, liftbeszéd) – Stressz és Érzelmek Kutatócsoport
  • Hitmegélés középiskolások körében vallásszociológiai és -pszichológiai megközelítésben (Fábri György, liftbeszéd) – Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport

15:30 Szünet 

15:50 World Café – A tudomány művelésének emberi és érzelmi oldala – avagy hogyan küzdenek meg a kutatók a munkából fakadó napi érzelmi behatásokkal? (a beszélgetést Varga Katalin tanszékvezető egyetemi tanár moderálja a 2024-es Illyés Sándor Emléknapok keretében)

16:50 Zárszó 

17:00 Hideg büfé kötetlen beszélgetéssel 

Bővebb információ az előadói műfajokról ITT olvasható.