Kutatócsoportok Fóruma 2025

Kutatócsoportok Fóruma 2025
03/06

2025. március 06. 12:30 - 18:00

ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) Aula

03/06

2025. március 06. 12:30 - 18:00

ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) Aula


A kar történetében immár ötödik alkalommal rendezzük meg a Kutatócsoportok Fórumát, ahol a PPK budapesti és szombathelyi oktató-kutató munkatársai személyesen is találkozhatnak, beszélgethetnek egymással kutatási témáik rövid bemutatása mellett. 

Az eseményre sok szeretettel várjuk a PPK minden szenior és junior kutatóját, oktatóját és támogató munkatársát, hogy megismerjék a Kar kutatási terveit, kiemelkedő hatású kutatási eredményeit, és mindezekből, illetve egymás tudásából, tapasztalataiból inspirációt merítve szorosabbra fűzhessék a karon belüli együttműködéseket.

A program idén két izgalmas elemmel gazdagodik a kutatócsoportok bemutatkozó előadásai, videói mellett. Az egyik egy Innovációs blokk és kerekasztal-beszélgetés, amelynek során bemutatkozik három olyan PPK-s kutatás, amely már céges érdeklődést generált, a másik pedig a tavalyról már ismerős World Café beszélgetés, amelynek idei témája a Támogató háló a tudomány művelésében.

A napot büfévacsorával zárjuk.

Helyszín: ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.) Aula, fszt. 4-es terem
Időpont: 2025. március 6. 12:30–18:00

Résztvevői regisztráció február 20-ig

Program

12:30 Köszöntő – Aczél Balázs tudományos dékánhelyettes

12:40 Első kutatási panel

  • Az iskolai tanárképzők képzővé válásának támogatására szolgáló, együttműködésre épülő rendszermodell kialakítása és vizsgálata (Rapos Nóra, liftbeszéd) – Pedagógusok, Pedagógus Szakmai Közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport
     
  • Az LMBTQ+ jogok melletti kiállás különböző szintjei és pszichológiai motivációi (Ciordas Patricia, liftbeszéd) – Társadalmi Csoportok és Média Kutatóműhely
     
  • Az érzelmek hatása a kognitív kontrollban (Bognár Miklós, liftbeszéd) – Metatudomány Kutatócsoport
     
  • Az Árnyékoktatás-kutatócsoport innovatív kutatási témái és eredményei hazai és nemzetközi együttműködésekben (Győri János, kisfilm) – Árnyékoktatás és Közoktatás Kapcsolata Kutatócsoport
     
  • Egy komputerizált szuggesztibilitás-skála kidolgozása (Kekecs Zoltán, liftbeszéd) – Viselkedéses Orvoslás és Kutatási Hitelesség Kutatócsoport
     
  • Melyik városban elégedettebbek az emberek? Hat kelet-magyarországi város lakosainak látens és közvetlenül mérhető településviszonyulása (Balázs Bálint, liftbeszéd) –  Környezetpszichológia Kutatócsoport
     
  • Az Ember–környezet tranzakció kísérletes vizsgálata a digitális térben (Buvár Ágnes és Péntek Zsófia, kisfilm) – Fenntarthatóság és Pszichológia Kutatócsoport
     
  • A magyar néptanító sajtóreprezentációja – A vicclapok világa (Baska Gabriella, liftbeszéd) – Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport
     
  • Pszichés politraumatizáció a női börtönben (Koday Zsuzsanna, liftbeszéd) – Kriminálpszichológia Kutatócsoport
     
  • Pörgés és pihenés – Hogyan segít a média a stresszoldásban? (Nagy Tamás, liftbeszéd) – Stressz és Érzelmek Kutatócsoport

13:20 Szünet

13:30 Innovációs blokk Bemutatkozik három olyan PPK-s kutatás, amely iránt céges érdeklődés mutatkozott. A bemutatkozás után kerekasztal-beszélgetés következik a találmányokról, know-how-ról és egyéb releváns témákról. A beszélgetést Dúll Andrea általános dékánhelyettes moderálja.

14:20 Kávészünet, e-poszter szekció

  • Global Happiness Megastudy (Szászi Barnabás) – ELTE Viselkedéstudományi Kutatócsoport
     
  • A hírességek iránti rajongás mérése (Zsila Ágnes) – Addiktológia Kutatócsoport
     
  • Tools4Inclusion tréning megvalósíthatóságának és hatásosságának vizsgálata (Madár Lili és Kassai Réka) – Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoport
     
  • Autisztikus vonások összefüggése a statisztikai tanulással és a belső modellek frissítésével (Hann Flóra) – Emlékezet, Nyelv és Idegtudomány Kutatócsoport
     
  • Mit gondolnak a budapestiek a megosztott közlekedési módokról? (Surányi Ráchel és Simonovits Borbála) – Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Kutatócsoport
     
  • Az olvasási és helyesírási zavarok stabilitása és kognitív háttere (Laskay-Horváth Claudia) – Nyelv, Írásbeliség, Tanulás Kutatócsoport
     
  • A munkavállalói jólléti juttatások magyar gazdasági szervezeteknél (Csehné Papp Imola) – A Munkaerőpiac Új Kihívásai Kutatócsoport
     
  • Gyorsjelentés az ELTE PPK ESI sportszakos hallgatóinak szabadidős preferenciáiról (Patakiné Bősze Júlia, Gősi Zsuzsanna és Magyar Márton) – Sport- és Rekreációmenedzsment Kutatócsoport
     
  • Az intra- és interperszonális rágódás összefüggése a mindennapi működésben (Kökönyei Gyöngyi és Kocsel Natália) – Személyiség, Egészség és Érzelemszabályozás Kutatócsoport
     
  • Gyermek lelkisegély-vonalat megkereső, öngyilkossági gondolatokról beszámoló fiatalok nehézségei (Gyimesi Benedek) – Gyermekkori Pszichés Zavarok Kutatócsoport
     
  • Multimodális fájdalomérzékenység vizsgálat (Ferentzi Eszter) – Testi Érzetek és Érzelmek Pszichofiziológiája Kutatócsoport
     
  • HBSC - a kutatási eredmények sokszínűsége (Németh Ágnes) – Iskoláskorú Gyermekek Egészségmagatartása Kutatócsoport
     
  • Elektrodermális mintázatok egyéni különbségei (Székely Szabolcs, Aschenbrenner Dorka, Andrei Morales, Vaszkunné Kótyuk Eszter és Veres-Székely Anna) – Adaptáció Kutatócsoport
     
  • Antropometriai és fiziológiai jellemzők az elit utánpótláskorú labdarúgásban (Woth Ádám Péter és Ihász Ferenc) – Mészáros János Alkalmazott Terhelésélettan Kutatócsoport
     
  • Társadalmi programok, projektek értékelése és kormányzati hatáselemzés (Székely Mózes) – Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport

15:00 Második kutatási panel

  • Jog és iskola (Rónay Zoltán és Miklós Bence, liftbeszéd) – Oktatás–Jog–Pedagógia Kutatócsoport
     
  • Az egyszerűnek tűnő reliabilitás bonyolult kérdései (Krajcsi Attila, liftbeszéd) – Matematikai Megismerés Kutatócsoport
     
  • A Rövidített Matematikai Szorongás Kérdőív – az Abbreviated Maths Anxiety Scale (AMAS) magyar adaptációja (Lakatos Kristóf, liftbeszéd) –  Hatékony Tanulás Kutatócsoport
     
  • Fájdalompercepció éberen és hipnózisban: biofeedback interakciós paradigmában (Besnyő Zsuzsanna, liftbeszéd) – Humán-interakció Kutatócsoport
     
  • Fókuszban az iskolavezetés: hangsúlyok, perspektívák, kihívások (Széll Krisztián, liftbeszéd) – Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport (PITE)
     
  • A felnőtté válás kihívásai egyetemistaként (Matavovszky Dominika, liftbeszéd) – Mentális Jóllét és Alkalmazott Egészségpszichológia a Felsőoktatásban Kutatócsoport
     
  • Gyermekkor gyerekszemmel (Endrődy-Nagy Orsolya, liftbeszéd) – Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Kutatócsoport
     
  • A rádiójáték alternatív alkalmazási lehetőségei (Velics Gabriella, liftbeszéd) – Alternatívák a Közösségek, Média, Oktatás Területén Kutatócsoport
     
  • Mondjam, vagy ne mondjam? Véleménynyilvánítás és hallgatás a szervezetekben (Buzás Barnabás, liftbeszéd) – Szervezet- és Vezetéspszichológiai Kutatócsoport
     
  • A chatGPT verbális képességei (Kovács Kristóf, liftbeszéd) – Kognitív Képességek Kutatócsoport

15:40 Szünet

15:50 World Café Támogató háló a tudomány művelésében - avagy hogyan küzdenek meg a kutatók a munkából fakadó napi érzelmi behatásokkal - legyen szó sikertelen pályázásról, visszautasított cikkekről vagy éppen pozitív helyzetekről? Fel voltak-e készülve a pályának erre az oldalára? Az utánpótlás képzése során fel tudják-e készíteni a fiatalokat arra, hogy mikkel és hogyan kell majd megküzdeni?  

A résztvevők csapatokban beszélgetnek egy-egy asztalgazda irányításával. Húsz perc után lehetőség nyílik asztalt cserélni, majd  az egyes asztalgazdák röviden bemutatják a többieknek, milyen következtetésekre jutott az adott asztaltársaság. (A beszélgetést Varga Katalin tanszékvezető egyetemi tanár moderálja.)

16:50 ZárszóAczél Balázs dékánhelyettes

17:00-18:00 Hideg büfé kötetlen beszélgetéssel

Bővebb információ az előadói műfajokról itt olvasható.