Kutatóink sikerei az OTKA-pályázaton
Idén csaknem négyszeres volt a túljelentkezés az OTKA-programokra: a három felhívásra összesen 1314 érvényes pályázat érkezett, amelyekből végül több mint 350 kutató és kutatócsoport összesen 12,7 milliárd forint támogatást nyert el. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem 44 oktató-kutatójának projektje került fel a nyertesek listájára. Közülük tízen az ELTE PPK munkatársai.
A bármely tudományterületről kezdeményezett projekteket támogató kutatási témapályázatok keretében (K_22) a kar három kutatójának pályázata kapott pozitív elbírálást:
- Felvinczi Katalin – Változó társadalom - változó addikciók? - Az Országos Lakossági Adatfelvétel Addiktológiai Problémákról (OLAAP) 2023. évi 6. hulláma
- Kovács Ilona – Az emberi mentális képzelet objektív viselkedéses mérése és agykérgi hálózati korrelátumai
- Kökönyei Gyöngyi – Mentális egészség kisiskoláskortól időskorig: a rágódás kulcsdimenzióinak vizsgálata
Az OTKA posztdoktori kiválósági program (PD_22) idei pályázati eljárásában a már tudományos fokozattal rendelkező, de a kutatói pályáját most kezdő két PPK-s kutató kap három évre a kutatói bérét, valamint a kutatásához kapcsolódó költségeket biztosító támogatást:
- Kasos Krisztián – Kognitív és fiziológiai szempontok funkciója a biofeedback szorongás csökkentő hatásában
- Oláh Katalin – A kötődési stílus kapcsolata a spontán és kontrollált tudatelméleti működéssel
A 12 évnél nem régebbi tudományos fokozattal rendelkező kutatók számára külön programban meghirdetett Fiatal kutatói kiválósági program (FK_22) arra ad lehetőséget, hogy a nyertesek saját kutatócsoportot alapítva Magyarországon indítsanak önálló kutatást. A pályázat keretében az ELTE PPK öt munkatársa kezdhet új projektet:
- Aranyi Gábor – A számítástechnikai gondolkodás fogalmának elméleti fejlesztése
- Kemény Ferenc – A statisztikai információ szerepe az olvasásban és helyesírásban
- Polner Bertalan – A bizonytalanság feldolgozása és a mentális egészség
- Simor Péter – Álmok, emlékek és érzelmi működés az alvó agy hálózataiban
- Tauzin Tibor – Korai nyelvtanulás csecsemőknél a kommunikatív jelzések strukturális szabályszerűségei alapján