Nemzetközi adatbázisba kerültek a TINLAB projektjei

2025.07.02.
Nemzetközi adatbázisba kerültek a TINLAB projektjei
Az Európai Bizottság által létrehozott Social Innovation Match (SIM) adatbázisban szereplő hazai jó gyakorlatok csaknem egyharmada a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratóriumhoz (TINLAB) kapcsolódik – köztük az ELTE három projektje is. Ezek egyike a PPK-n zajlik Dúll Andrea vezetésével.

A társadalmi innovációk európai szintű elterjedésének elősegítését és bővítését célozza az Európai Bizottság által létrehozott nyílt Social Innovation Match (SIM) adatbázis. A SIM lehetőséget nyújt a társadalmi innovációs példák bemutatására, továbbá ösztönzi az érdekelteket, hogy tanuljanak más jó gyakorlatokból, illetves új partnerségeket hozzanak létre.

Az összesen közel négyszáz európai jó gyakorlatot tartalmazó gyűjteményben jelenleg húsz hazai projekt szerepel, ebből hat projekt a 2022 óta, az ELTE konzorciumvezetésével futó Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratóriumban valósul meg. A projektek a megelőző validálási körben kerültek be az adatbázisba.

Az adatbázis TINLAB-os projektjei:

  • IKT-alapú diagnosztikus eszköz- és tudásfejlesztés 2.0 (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Kálózi-Szabó Csilla egyetemi adjunktus)

Az interdiszciplináris projekt egy adaptív online diagnosztikai rendszer fejlesztését célozza. A projekt során méltányos oktatási környezet (e-inclusion) jön létre, amellyel a tanulási hátrányok minimalizálhatók, és amely lehetővé teszi a diákok számára az önálló és kooperatív tanulást. A digitális tesztek költség- és időhatékonyak, a vizsgálatban résztvevők és a vizsgálatot végző szakember számára az online rendszer azonnali értékelést és visszajelzést tesz lehetővé.
Bővebben

  • Kompetenciatükör (Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Cserháti Gabriella egyetemi docens)

A program elsődleges célja egy olyan kompetenciatérkép kialakítása a gazdaságtudományi területen végzettek számára, amely a szakmai gyakorlaton lévő hallgatók, a pályakezdők és leendő foglalkoztatóik számára átláthatóvá teszi, hogy a képzési program milyen kompetenciák fejlesztéséhez járult hozzá. 
Bővebben

  • Metaforizáció a pszichológiai segítségnyújtás szolgálatában (ELTE Bölcsészettudományi Kar, Simon Gábor habilitált egyetemi docens)

Az ELTE BTK Diagram Funkcionális Nyelvészeti Központ kutatócsoportja olyan szövegeket dolgoz fel, amelyek segíthetnek megérteni, kategorizálni a szuicid hajlammal összefüggő metaforákat. Az online fórumokon, önsegítő csoportokban megjelenő metaforikus szerkezetek kutatása segíthet időben felismerni a komoly öngyilkossági szándékot, így lehetőség nyílik a korai és hatékony segítségnyújtásra.
Bővebben

  • Térviszonyulások komplex mintázatainak feltárása (ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Dúll Andrea egyetemi tanár)

Az új városelemzési-településfejlesztési módszertan egyedülálló eszközt jelent a lakosok jóllétének értékeléséhez, segítségével feltárható, hogy a lakosság hogyan érzékeli a városi terek és a társadalmi-gazdasági folyamatok közötti kapcsolatokat, valamint lehetővé teszi a helyi lakosok közösségükhöz való kötődési mintáinak vizsgálatát is.
Bővebben

  • Tudomány Mindenkinek Hackathon (Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sulyok Judit tudományos főmunkatárs)

A projekt fő célkitűzése, hogy a tudományos kutatási eredményeket közérthető módon eljuttassák a nagyközönséghez. Az egyetemistáknak évente rendezett tudománykommunikációs verseny résztvevői támogató, mentorált folyamat során dolgoznak fel és interpretálnak tudományos eredményeket. 
Bővebben

  • Vállalkozói attitűdvizsgálat a felsőoktatási intézmények hallgatói mintáján (Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Fehér Helga egyetemi docens)

A kutatás feltárja a jelenlegi gazdaságtudományi képzés szereplői számára azokat a kompetenciákat, attitűdöket, amelyek a hallgatók vállalkozói hajlandóságát jelentősen befolyásolják.
Bővebben

Forrás: elte.hu