Nevelés és művelődés: kiválóságok az OTDK-n
Április 11-13. között bonyolították le a 36. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi szekcióját a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karán, a szekció szakmai bizottságának elnöke Gáspár Mihály, az ELTE Savaria Egyetemi Központ professor emeritusa volt.
A 25 tagozat széles körű és rendkívül színes területeket ölelt fel az oktatástól, a kultúrától, a művelődéstől a kapcsolatok különböző szintű szerveződésén, az élmények megosztásának módjain, az emlékezésen át a nehézségekkel való megküzdésig.
A zárónapon a Roska Tamás tudományos előadást Vekety Boglárka, az ELTE PPK egyetemi tanársegédje tartotta meg Ezek a mai gyerekek! Meta-analízis az érzelmi és viselkedési problémák változásáról az elmúlt évtizedekben címmel.
Az ELTE PPK nyertesei és dolgozataik címe
I. helyezettek
- Édes Regina – A reziliencia megjelenése az óvodáskori mesékben
- Madár Lili – Az iskolaérettség támogatása: gyakorlati és módszertani javaslatok metaanalitikus adatok alapján
- Magyar Csilla – A nem öngyilkossági szándékú önsértés az önkritikus rumináció és a szégyen összefüggésrendszerében, felnőtt mintában
- Ruzsa Bence – A Magyar Dolgozók Pártja pártfőiskolai hallgatóinak rekrutációja (1949–1956): prozopográfiai elemzés
- Sörnyei Dániel Tibor – Kötődés és mentalizáció az autizmus- és szkizofrénia-spektrum mentén
- Toronyi Aliz – A mentális betegségek neme
- Tóth Laura Luca – Pszichológia a sportsérülések mögött
II. helyezettek
- Bede Melinda – Az időskor szubjektív megélése a társas támogatás tükrében
- Bognár Alexandra Bettina – A multifunkciós könyvtárak fellegvára: Deichman Bjørvika
- Fábián Fanni – A közművelődési intézményrendszer hatása a fiatalok komolyzenei attitűdjének alakulására
- Hartmann Vivien, Schrőter Petra – Az okoseszköz-használat hatása az anya-csecsemő interakcióra
- Kellerwessel Klaus – Mesterséges intelligencián alapuló képgeneráló eljárások személyiségmérő potenciáljának felderítése
- Nagy Cintia Anna – Hat-e az irányított felejtés a nem-tudatos tanulási folyamatokra?
- Petrov Katarina – Egyenlő hozzáférés a felsőoktatáshoz
- Vajsz Kornél – ADHD-hez köthető figyelmi és önszabályozási vonások vizsgálata stigmatizáció és életminőség kapcsán
III. helyezettek
- Buczó Dóra Kata – Gyermekkori szexuális bántalmazást követő reviktimizáció és kockázatos szexuális viselkedés felnőttkorban: a szexuális asszertivitás közvetítő szerepe
- Horváth Milla Mária, Vécsey Boglárka Kitti – A tánc improvizáció lelki egészségre gyakorolt hatása
- Moskovits Luca Emese – Kisiskolások készségeinek vizsgálata egy játékos okosvilágban
- Osztényi Dóra – Frontoparietális théta-oszcillációk szerepe a statisztikai tanulásban
- Schrőter Petra, Hartmann Vivien – Anyai viselkedés telefonnal megzavart anya-csecsemő interakciós helyzetben
- Tafferner István – A kognitív profil szerepe a pályaválasztásban, és a munkamemória fejlődési oldala az egyetemi tanulmányok során
- Varga Gábor – Az IFLA és a COVID-19
Különdíjasok
- Asbóth Hanna Ágota – Aszimmetrikus távolsághatás óvodáskorú gyermekeknél számösszehasonlítási feladatban
- Baksa Lóránt, Gutai Lili, Szilágyi Dorka, Csipke Ágnes – A digitális oktatási innovációk szerepe a technológia integráció támogatásában alkalmazkodás a digitális transzformáció kihívásaihoz általános iskolai pedagógusok körében
- Bíbok Szabina, Hay Anna Klára – Az osztrák és a magyar óvodai nevelés országos alapprogramjainak összevetése
- Bucsai Béla – A szubjektív fájdalomélmény és a periperszonális tér kapcsolata
- Kopacz Kinga-Boróka – Fókuszváltás mint adaptív megküzdés: figyelmi feladatok és érzelmi állapot alakulása
- Győrfi Sarolta – A Mozart-effektus érvényesülése a fejlődési dadogás esetében
- Ugrin Bálint József – Kognitív képességek változása az életkor függvényében
- Pleck Tímea Andrea – Zöld menstruáció: Az újrahasználható menstruációs termékek megítélése az önobjektifikáció, a menstruációs attitűd és az öko-szorongás fényében
- Szabó Tícia Krisztina – A kétnyelvű és egynyelvű gyermekek nyelvtanulási különbsége
További eredmények az alábbi dokumentumban olvashatók.