Nyerteseink az OTDT Roska Tamás pályázatán

2023.01.17.
Nyerteseink az OTDT Roska Tamás pályázatán
Az áprilisban kezdődő 36. OTDK tudományterületi szekcióiban összesen 16 doktori képzésben résztvevő fiatal mutatkozhat be, köztük Erdei Luca Alexa és Vekety Boglárka, az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola két hallgatója.

Az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) 2017-ben hozta létre a Roska Tamás Tudományos Előadás intézményét, amely a kiemelkedő teljesítményt nyújtó, 35 év alatti doktoranduszok, doktori hallgatók, posztdoktorok számára nyújt elismeréssel járó bemutatkozási lehetőséget. A pályázat nyertesei lehetőséget kapnak, hogy a kétévente megrendezésre kerülő Országos Tudományos Diákköri Konferencián (OTDK) előadják a szakmai kutatási területükön elért eredményeiket.

A nyerteseknek emellett lehetőségük lesz az előadásukban bemutatott eredmények publikálására a Magyar Tudományban, valamint pénzjutalmat, elismerő oklevelet, emlékérmet, továbbá ajánlást kapnak rangos tudományos folyóiratokban való megjelenésekre, valamint az OTDT támogatja tudományos, illetve tehetséggondozó pályázatokra benyújtott pályázataikat.

Az ELTE PPK-ról Erdei Luca Alexa és Vekety Boglárka pályamunkája került be a legjobbak közé, akik mindketten a Neveléstudományi Doktori Iskola hallgatói.

Erdei Luca Alexa, az Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet (FTI) egyetemi tanársegédje, az FTI Szervezeti és Munkahelyi Tanulás Kutatócsoport tagja és a CHARM Európai Egyetemi Szövetség mobilitási munkacsoportvezető-helyettese a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekcióban mutathatja be A nemzetközi közös mesterképzések által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata című kutatását.

Előadásában a védés előtt álló doktori kutatása legfőbb eredményeit kívánja ismertetni, amely a nemzetközi partnerségekben kialakított és implementált mesterképzési programoknak a szervezeti tanulást támogató szerepét, a programot szervezeti szintű hasznosulásának lehetőségeit tárta fel nemzetközi esettanulmányok keretében. Az eredmények alapján a nemzetközi közös képzések nem csupán a programot megvalósító projektcsoport, de a szélesebb értelemben vett felsőoktatási szervezetek számára is számos eredménnyel szolgálnak: többek között segítik az oktatási és menedzsment folyamatok szervezeti szintű fejlesztését, a kutatási együttműködések élénkítését, a szervezetek működésének újragondolását mind a nemzetközi, mind a szervezeten belüli együttműködéseknek köszönhetően.

Vekety Boglárka, a Neveléstudományi Intézet oktatója az OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában nyert díjat 'Ezek a mai gyerekek!' Meta-analízis az érzelmi és viselkedési problémák változásáról az elmúlt évtizedekben című pályázatával. Kollégáival közösen végzett kutatását az a gyakran elhangzó szállóige inspirálta, hogy 'Ezek a mai gyerekek sokkal problémásabbak, mint régen!'. Eredményeik szerint a mai gyerekek problémái bizonyos érzelmi és viselkedési területeken csökkentek vagy változatlanok maradtak a korábbi generációkhoz képest, míg néhány másik területen a mondás igaznak bizonyult.