Tanárszakosok a távoktatásért

Már több mint 1700 tagja van az ELTE tanárszakosai által létrehozott facebookos közösségnek.

2020.03.15.
Tanárszakosok a távoktatásért

Az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet két fiatal demonstrátora, az ELTE tanárképzésének hallgatói, Péter Petra és Mohay Domonkos indították útjára a TanTáv - Tanárszakosok a távoktatásért nevű Facebook-csoportot, amelynek néhány óra alatt 1700 főnél is több tagja lett, a jelentkezés pedig azóta is folyamatos mind a tanárjelöltek, mind a pedagógusok részéről. 

A csoport célja összekötni a digitális eszközök használatában jártas tanárszakos hallgatókat azokkal a már gyakorló pedagógusokkal, akik ugyan tapasztaltabbak a tanításban, de a digitális eszközökkel, távoktatással kapcsolatos kompetenciáik és tapasztalataik még fejlesztendőek, s a kialakult távolléti oktatási helyzetben nehezen találnak és használnak számukra és a tanulók számára egyaránt jól hasznosítható online megoldásokat. 

A csoport létrejötte és gyors sikere nemcsak hallgatóink elkötelezettségét, de a digitális oktatásban való jártasságát is igazolja, melyet - többek között - karunk kapcsolódó módszertani kurzusai (pl. Digitális technológiával támogatott tanulás és tanítás) is igyekeznek erősíteni. A csoport által a tanárszakos hallgatók a modern technológia eszközeit kiaknázva tudnak célzott segítséget nyújtani,  felhasználva a megszerzett ismereteiket, fontos szakmai tapasztalatokat szerezve az élő gyakorlaton keresztül.

A TanTáv csoportban az együttműködést és az egymásra találást segítik a #segítek és a #segítsetek hashtagek, amely szakonként teszi kereshetővé a felajánlásokat és összekapcsolják a gyakorló pedagógusokat a hallgatókkal.

A kezdeményezést elindító hallgatóink várják azokat a tanárképzésben résztvevőket, akik szeretnének bekapcsolódni egy inspiráló, egyre növekvő összefogásba, valamint azokat a tanárokat, akik úgy érzik, segítségre van szükségük, hogy szakértelmüket áthelyezzék a digitális térbe. A csoporthoz csatlakozni itt lehet.

Karunk a felsőoktatási távolléti oktatás mellett elkötelezett a köznevelés digitális átállásának minőségi megvalósulásáért, ezért kiemelten büszkék vagyunk arra, hogy a hallgatók is ebben a konstruktív szemléletben gondolkodnak és cselekszenek.