Tanulás-támogató értékelés felnőttképzési tanfolyam

A képzés célja: A résztvevők módszertani kultúrájának gazdagításával hozzájáruljon az oktató munka eredményesebbé tételéhez, a pedagógusok szemléletének és kompetenciáinak fejlesztéséhez egy korszerű, a tanulás – tanítás folyamatát támogató értékelési kultúra és eljárás megismerése, alkalmazása révén.

A képzés célcsoportja: A köznevelési intézményekben nevelő-oktató munkát végző pedagógusok.

Munkakörök szerint: tanító, tanár, gyógypedagógus, szociálpedagógus.

A tanfolyamot tartja: Lénárd Sándor egyetemi docens és Rapos Nóra egyetemi docens

A kezdés időpontja: 2025. április 11.

A JELENTKEZÉS HATÁRIDEJE: 2025.03.07.

A képzés adatlapja

A képzés szakmai felelőse:

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

A képzés megnevezése:

Tanulás-támogató értékelés 

A képzés elvégzésekor kapott igazolás:

A tanfolyamot sikeresen teljesítő résztvevők felnőttképzési tanúsítványt kapnak.

Képzési terület:

pedagógusképzés

A képzés időtartama, kreditértéke:

30 óra, 10 kredit

Tervezett képzési napok: 

2025. április 11, 12 és 26, 9-18 óra

A képzés helyszíne: 

A képzést Budapesten hirdetjük. (ELTE PPK 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27.)

Irányszám: 

22<30

(A képzés csak abban az esetben indul, ha a jelentkezések száma eléri az indításhoz szükséges minimális irányszámot.)

Költségek:

önköltséges képzés

A tanfolyam díja: 65.000 Ft.

A felvételi eljárás díja: 4.500 Ft.


Felvételi követelmények

  • bármely szakos pedagógus, tanító, tanár, gyógypedagógus, szociálpedagógus egyetemi és/vagy főiskolai végzettség
  • alapfokú informatikai ismeretek

Beküldendő dokumentumok

  1. oklevél elektronikus másolata.
  2. a jelentkezési díj (4500,- Ft) befizetéséről szóló bizonylat másolata.

Program

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek (az oktatandó tantárgyak):

A résztvevő (tudás):

  • ismeri és érti a pedagógiai folyamat különböző fázisaiban alkalmazott tervezési és értékelési formák rendszerét és funkcióit.
  • ismer legalább 10 tanulás támogatására alkalmas értékelési módszert.

A résztvevő (képesség):

  • képes az értékelés megtervezésére, az ellenőrzés módszereinek meghatározására úgy, hogy azok támogassák a kitűzött tanulási eredmények elérését.
  • meg tudja határozni a tanulás-tanítás stratégiáját az értékeléshez kötődően

A résztvevő (attitűd):

  • látja saját, értékelő, ellenőrző szerepének a tanulói teljesítménnyel és fejlődéssel való kapcsolatát.
  • elfogadja, hogy a tervezés során a tanulók tevékenységét, a tanulási folyamatot kell elsősorban szem előtt tartania.

A képzés meghatározó ismeretkörei (milyen szakmai területeket foglal magába a képzés): Intézményi nevelés oktatás – Mérés-értékelés – Tanulói értékelés

Egyéb feltétel: A résztvevő a tanúsítvány megszerzéséhez vizsgadolgozatot készít.