Tanulás-támogató értékelés felnőttképzési tanfolyam
A képzés célja: A résztvevők módszertani kultúrájának gazdagításával hozzájáruljon az oktató munka eredményesebbé tételéhez, a pedagógusok szemléletének és kompetenciáinak fejlesztéséhez egy korszerű, a tanulás – tanítás folyamatát támogató értékelési kultúra és eljárás megismerése, alkalmazása révén.
A képzés célcsoportja: A köznevelési intézményekben nevelő-oktató munkát végző pedagógusok.
Munkakörök szerint: tanító, tanár, gyógypedagógus, szociálpedagógus.
A tanfolyamot tartja: Lénárd Sándor egyetemi docens és Rapos Nóra egyetemi docens
A kezdés időpontja: 2025. április 11.
A képzés adatlapja
A képzés szakmai felelőse: |
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar |
A képzés megnevezése: |
Tanulás-támogató értékelés |
A képzés elvégzésekor kapott igazolás: |
A tanfolyamot sikeresen teljesítő résztvevők felnőttképzési tanúsítványt kapnak. |
Képzési terület: |
pedagógusképzés |
A képzés időtartama, kreditértéke: |
30 óra, 10 kredit |
Tervezett képzési napok: |
2025. április 11, 12 és 26, 9-18 óra |
A képzés helyszíne: |
A képzést Budapesten hirdetjük. (ELTE PPK 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27.) |
Irányszám: |
22<30 (A képzés csak abban az esetben indul, ha a jelentkezések száma eléri az indításhoz szükséges minimális irányszámot.) |
Költségek: |
önköltséges képzés A tanfolyam díja: 65.000 Ft. A felvételi eljárás díja: 4.500 Ft. |
Felvételi követelmények
- bármely szakos pedagógus, tanító, tanár, gyógypedagógus, szociálpedagógus egyetemi és/vagy főiskolai végzettség
- alapfokú informatikai ismeretek
Beküldendő dokumentumok
- oklevél elektronikus másolata.
- a jelentkezési díj (4500,- Ft) befizetéséről szóló bizonylat másolata.
Program
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek (az oktatandó tantárgyak):
A résztvevő (tudás):
- ismeri és érti a pedagógiai folyamat különböző fázisaiban alkalmazott tervezési és értékelési formák rendszerét és funkcióit.
- ismer legalább 10 tanulás támogatására alkalmas értékelési módszert.
A résztvevő (képesség):
- képes az értékelés megtervezésére, az ellenőrzés módszereinek meghatározására úgy, hogy azok támogassák a kitűzött tanulási eredmények elérését.
- meg tudja határozni a tanulás-tanítás stratégiáját az értékeléshez kötődően
A résztvevő (attitűd):
- látja saját, értékelő, ellenőrző szerepének a tanulói teljesítménnyel és fejlődéssel való kapcsolatát.
- elfogadja, hogy a tervezés során a tanulók tevékenységét, a tanulási folyamatot kell elsősorban szem előtt tartania.
A képzés meghatározó ismeretkörei (milyen szakmai területeket foglal magába a képzés): Intézményi nevelés oktatás – Mérés-értékelés – Tanulói értékelés
Egyéb feltétel: A résztvevő a tanúsítvány megszerzéséhez vizsgadolgozatot készít.