Átadták az ELTE Ígéretes Kutatója elismeréseket
Bemutatkoznak az ELTE PPK-s díjazottak: Garai-Takács Zsófia, Király Orsolya, Simonovits Borbála
Az ELTE Tudományos Tanácsa tudományterületenként egyet ítélt nyertesnek, az elismeréssel járó egymillió forintos jutalmat idén összesen nyolcan vehették át november 22-én a Tudomány Kutatás Napja az ELTE-n címmel rendezett ünnepségen, közülük hárman az ELTE PPK munkatársai: Garai-Takács Zsófia, a Neveléstudományi Intézet adjunktusa, neveléstudományban, Király Orsolya, a Pszichológiai Intézet adjunktusa, pszichológiában, Simonovits Borbála, az Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet adjunktusa, társadalomtudomány témakörben benyújtott pályázatára kapja az elismerést.
GARAI-TAKÁCS ZSÓFIA (PPK KOGNITÍV FEJLŐDÉS ÉS OKTATÁS KUTATÓCSOPORT)
Kisgyermekkori fejlődés és fejlesztés: az iskolaérettséghez szükséges nyelvi és önszabályozási készségek óvodai fejlesztésének lehetősége, az óvodások iskolakezdéssel járó stressz kezelésére való felkészítésének hatékony módszerei
2009 és 2011 között kutatóasszisztens, majd 2015-ig doktorjelölt volt a Leideni Egyetemen. Doktori munkája során a digitális és papíralapú mesekönyvek hatásának metaanalízisét végezte. A doktorátus megszerzését követően kezdett az ELTE-n dolgozni, ahol megalapította a Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoportot. 2018 júliusától az MTA Lendület programjának keretében Veres-Székely Anna Adaptáció Kutatócsoportjában dolgozik, több alprojektet vezet. Fő kutatási területe a kisgyermekkori kognitív fejlődés és fejlesztés, a nyelvi fejlődés, az írás-olvasás készségek fejlődése, a végrehajtó múködések fejlődése, a mesekönyvolvasás és az elektronikus mesekönyvek vizsgálata.
KIRÁLY ORSOLYA (PPK KLINIKAI PSZICHOLÓGIA ÉS ADDIKTOLÓGIA TANSZÉK)
A videójáték és az internet használatának pszichológiája, rámutatva a negatív hatásokra, mint például a videójáték függőség, a videójáték-zavar, a problémás internet-, illetve a közösségioldal-használat
2011-ben nyert felvételt az ELTE Pszichológiai Doktori Iskolájába, ahol Demetrovics Zsolt témavezetésével a videojátékok problémás használatát és motivációs hátterét kutatta. 2014 szeptemberétől az ELTE Pszichológiai Intézet egyetemi tanársegédje, majd adjunktusa. 2017-ben ÚNKP ösztöndíjat nyert el, kutatott az angliai Nottingham Trent Egyetemen, a lengyelországi Karol Adamiecki Közgazdaságtudományi Egyetemen és a Ljubljanai Egyetemen. 2014-ben Sapere Aude Junior Díj-ban részesült, 2016-ban pedig elnyerte a Doktoranduszok Országos Szövetségének “Közösség a tudományért” díját. Fő kutatási területe a problémás videojáték-használat és a viselkedési függőségek.
SIMONOVITS BORBÁLA (PPK INTERKULTURÁLIS PSZICHOLÓGIAI ÉS PEDAGÓGIAI INTÉZET)
A kontaktus elmélet metaelemzése survey- és tesztmódszerekkel, továbbá esettanulmányokkal, különös tekintettel az Európában élő bevándorlókra; diszkrimináció és bizalom a közösségi gazdaságban
A nemzetközi IMPALLA program keretében Leuvenben szerzett MA diplomát szociálpolitikából. 2012-ben az ELTE Társadalomtudományi Karán szociológiából doktorált. Disszertációjában a diszkrimináció mérésével foglalkozott, ezen belül kiemelten a kontrollált kísérlet módszerének magyarországi alkalmazhatóságát kutatta. 2001 és 2018 között a TÁRKI kutatója, közben az ELTE TáTK-n ad elő. 2018 óta a Pedagógiai és Pszichológiai Kar munkatársa. Főbb kutatási területei az attitűdök, a diszkrimináció, a migráció, a közösségi gazdaság vizsgálata és a terepkísérletek gyakorlata.
Korábbi írásunkat a témában ITT érhetik el.