Kutatócsoportok fóruma 2020

A Kutatócsoportok Fóruma elnevezésű rendezvényt megnyitva Demetrovics Zsolt dékán kiemelte, hogy a fórum rendszeres megszervezésével a kar vezetése arra kíván alkalmat teremteni, hogy az egyre nagyobb méretű és egyre több szakterületet felölelő PPK kutatói megismerjék egymás kutatásait és a későbbiekben jobban kiaknázhassák a szakmai egymásra hatás, együttműködés lehetőségeit.
A Kutatócsoportok Fóruma 2019-ben indult útjára (ld. beszámolónkat a tavalyi rendezvényről itt), a karon azóta több új kutatócsoport is alakult, ma a számuk már meghaladja a negyvenet. (A közelmúltban alakult kutatócsoportokról itt írtunk). A 2020-as fórumon kilenc előadó kapott lehetőséget friss kutatási eredményeik prezentálására, emellett minden, már legalább egy éve működő kutatócsoport angol nyelvű poszteren mutatta be egy folyamatban lévő kutatását vagy friss publikációját. Az elhangzott előadások és a bemutatott poszterek listája átfogó képet ad a PPK-s kutatások irányairól és a legfrissebb, publikált eredményekről is.
Az eseményen elhangzott előadások:
Bukta Zsuzsanna egyetem adjunktus: A nők helyzete a magyar sportszférában (Sportmenedzsment, Sportgazdaság, Sportturizmus Kutatócsoport) |
![]() |
Laki Ádám Phd-hallgató és Nagyváradi Katalin egyetemi adjunktus: A Sportszakos hallgatók komplex fittségi állapotának értékelése (Mészáros János Alkalmazott Terhelésélettan Kutatócsoport) |
![]() |
Baska Gabriella egyetemi adjunktus: Adalékok az iskolai testi fenyítés történetéhez (Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport) | ![]() |
Kádi Anna egyetemi adjunktus: Szervezeti sikerességről alkotott vezetői nézetek a komplex környezetben működő szervezetek világában (Szervezet- és Vezetéspszichológiai Kutatócsoport) |
![]() |
Kálmán Orsolya egyetemi adjunktus és Horváth László egyetemi adjunktus: Oktatói és szervezeti tanulás a felsőoktatásban (Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoport) |
![]() |
Fehérvári Anikó egyetemi docens: A lemorzsolódás és az iskolai légkör szervezeti szintű összefüggései (Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport) |
![]() |
Ágoston Csilla egyetemi adjunktus: A koffeinhasználat motivációs háttere, problémás használata és más pszichológiai vonatkozásai (Addiktológia Kutatócsoport) |
![]() |
Veres-Székely Anna egyetemi tanár: Emlékszel az első napra? Mi segíti az alkalmazkodást kihívást jelentő környezetben? (Adaptáció Kutatócsoport) |
![]() |
Nguyen Luu Lan Anh egyetemi docens: Nemzetközi diákok adaptációja Magyarországon (Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Kutatócsoport) |
![]() |
A fórumon bemutatott poszterek:
Kutatócsoport | Poszter |
Ádám György Pszichofiziológiai Kutatócsoport | Physical and psychological effects of 10-week long hatha yoga practice |
Adaptáció Kutatócsoport | Measuring electrodermal activity: Unilateral or bilateral measurements? |
Addiktológia Kutatócsoport | Perceived Stress as Predictors of the Risk for Exercise Addiction in Combat and Non-Combat Israeli Army Reserves |
Döntéspszichológia Kutatócsoport | A Consensus-Based Transparency Checklist for Social and Behavioral Researchers |
Egészségpszichológia Kutatócsoport | What is Intuitive Eating? The construct, its measurement, and validity |
Életmód, Egészség, Szabadidő Kutatócsoport | Life-style, Health, Leisure |
Emlékezet, Nyelv és Idegtudomány Kutatócsoport | Dissociation within procedural learning under stress: boosted statistical learning but unaffected sequence learning |
Fejlődés-neuropszichológia Kutatócsoport | The connection of Heart Rate Variability and psychological flexibility |
Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoport | "INNOVA" Research Project |
Gyermekkori Pszichés Zavarok Kutatócsoport | Self-injurious behaviour and life events in adolescence |
Humán-elektrofiziológia Csoport | Time is not what it used to be: age-dependent changes in time perception |
Humán-interakció Kutatócsoport | In the Zone: the Phenomenology of Consciousness during Sport and Hypnosis |
Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Kutatócsoport | Trust and Discrimination in the Sharing Economy – With a Special Focus on Shared Mobility Platforms |
Iskolapszichológia és Tanárképzés Kutatócsoport | Supporting learning in schools: status report and teacher's practice |
Iskoláskorú Gyermekek Egészségmagatartása Kutatócsoport | Psychosocial characteristics of adolescent substance use latent classes |
Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoport, Neuropszichológia és Gyermekkori Fejlődés Kutatócsoport | A randomized controlled trial on the potential benefits of a year-long mindfulness program on low-ses children's executive functions |
Környezetpszichológia Kutatócsoport | Let's play with cards - A qualitative methodological tool to facilitate communication about the socio psychical environment of schools |
Kvalitatív Pszichológia Kutatócsoport | Voices of Temporary Sobriety |
Matematikai Megismerés Kutatócsoport | CogStat. Automatic data analysis software |
Mészáros János Alkalmazott Terhelésélettan Kutatócsoport | Acute and perceived fatigue of the young soccer players |
Pedagógiai Antropológia Kutatócsoport | The role of theories and collaborative theory building based on educational philosophy in ethnographic and participatory research |
Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport | Mobile applications for technology-based assessment in the classroom |
Pedagógiai Pszichológia Kutatócsoport | One step forward, two steps back? Evaluation of the ENABLE anti-bullying program in Hungarian schools |
Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport | Learning teachers |
Pozitív Pszichológia Kutatócsoport | Theory of well-being types and their measurement |
Sportmenedzsment, Sportgazdaság, Sportturizmus Kutatócsoport | Women in sports in Hungary |
Személyiség, Egészség és Érzelemszabályozás Kutatócsoport | Gender moderates the relationship between rumination and problematic online gaming: boys are more vulnerable? |
Szervezet- és Vezetéspszichológiai Kutatócsoport | The importance of dark personality traits in predicting workplace outcomes |
Táplálkozástudomány, Egészségturizmus és Rekreáció Kutatócsoport | Theatre-going as an element of lifestyle among sport and recreation major students |
Társadalmi Csoportok és Média Kutatóműhely | Some hard truths about pity? Pity for a marginalized group can motivate ally collective action |
Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport | Students' experience of faith in Lutheran high schools |
Társas Elmék Kutatócsoport | Scale errors are induced by associating functions to categories of objects in 3-year-old children |
Társas Interakció: Versengés és Együttműködés Kutatócsoport | Relationship between competitive attitudes and resilience |
Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport | History of the Hungarian educational science |
Tudás és Emlékezet Kutatócsoport | Kindergarteners Actively Use Implicitly Acquired Category Knowledge |
Kutatócsoportok fóruma 2020
Kutatócsoportok fóruma 2020
0
/
0





















0
/
0