A Covid19 hatása a sportra, az oktatásra és az életmódra
Beszámoló a III. Sport – Tudomány – Egyészség konferenciáról
Közel kétszázan vettek részt a III. Sport – Tudomány – Egyészség konferencián, ahol 14 előadó, köztük a kar sportszakos hallgatói és doktoranduszai elemezték a pandémia eddig kevésbé feltárt, a sportra, az életmódra és a testnevelés oktatására gyakorolt hatását. Bevezető előadásában Bárdos György professzor kiemelte, hogy a Covid-19 járvánnyal kapcsolatban számtalan hír, elemzés érhető el, amelyek elsősorban a megbetegedettek számáról, a gyógyítás kérdéseiről, esetleg a gazdasági és szociális következményekről szólnak. Arról azonban keveset tudunk, hogyan befolyásolja az egyes emberek életmódját a pandémia: milyen következményei vannak a home-office jellegű otthoni munkának, a távoktatásnak, a korlátozásoknak, vagy éppen a fertőződéstől való félelemnek. A PPK professor emeritusa olyan lehetséges kutatási témákat vetett fel, mint a személyes kapcsolatrendszer „elektronizálódása”, elszegényedése; a vásárlási szokások átalakulása; a testmozgás, alternatív képzések, közösségi események szinte teljes elmaradása. Hangsúlyozta, érdemes foglalkozni a táplálkozási szokások bizonyos mértékű elszegényesedésével, és a „szabadidő” fogalmának átváltozásával is.
A bevezető előadást követően három kisebb, eltérő tematikájú blokk követte egymást. Az első rész a testnevelés digitális oktatásának dilemmáira fókuszált, majd ezt követte a rekreáció és a korlátozások kérdésköre, végül a sportgazdaság egyes szegmenseinek bemutatása a járvány idején.
Az Intézet saját oktatói mellett az ELTE szombathelyi Sporttudományi Intézet munkatársai is bemutatták kutatásaikat, és érkeztek vendégelőadók a Miskolci Egyetemről, valamint a Semmelweis Egyetem Pető András Karáról.
Az előadásokból lészült absztrakt kötetet ide kattintva érheti el.
Kapcsolódó hírek és események
- Sportgazdaságtani kerekasztal - 2020. november 25.
-
Sportsérülések és rehabilitációjuk online konferencia - 2020. november 24.
-
A sport társadalmi, gazdasági és utánpótlás-nevelési kérdései