Európai metszéspontok az ifjúsági munka képzésében

A 2021. november 30. és december 2. között megrendezett Intersections in youth work education pathways and practices c. szemináriumot a Tempus Közalapítvány Erasmus+ Ifjúsági Csoportja és az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézete (FTI) szervezte azzal a céllal, hogy kezdeményezze a párbeszédet a terület képviselői között az ifjúsági szakemberek képzéséről, azok tapasztalatairól és lehetőségeiről, valamint a szféra helyéről a professzionális szakmai palettán.
A résztvevők a három nap során megvitatták, hogyan kapcsolódhat egymáshoz a formális és informális képzés az ifjúsági szektorban, milyen szerepe lehet ebben az Erasmus+ és az ESC projekteknek és milyen hasonlóságokat, illetve különbségeket mutat az ifjúsági munkával foglalkozó szakemberek képzése Európa különböző országaiban, különös tekintettel Magyarországon.
A hazai formális képzés egyik példájaként az esemény vendégei megismerhették az ELTE PPK FTI közösségszervezés BA alapképzését, amelynek egyik szakiránya a 2021. februárjában indult ifjúsági közösségszervezés. Az erősen gyakorlatorientált képzésen, az Intézet partnerkapcsolatainak és az oktatók nyitottságának köszönhetően, a hallgatók különféle terepgyakorlaton vehetnek részt. A workshopon előadást tartott Dorner Helga, az FTI vezetője is, aki felhívta a figyelmet az egyetem ún. harmadik missziójára, amely a közösségi és civil kapcsolatok, együttműködések kapcsán valósulhat meg.
A nyolc európai országból érkezett15 fős delegáció már közös kutatási projektek és stratégiai együttműködések tervezését is megkezdte.