Segédanyag a hallgatói munka értékeléséhez a távolléti oktatásban megvalósuló kollokviumok és vizsgák esetében
Az ELTE PPK oktatói számára
Szerzők: Bereczki Enikő Orsolya, Horváth László, Kálmán Orsolya, Káplár-Kodácsy Kinga, Misley Helga, Rausch Attila, Rónay Zoltán, Solymosi Katalin
Budapest, ELTE PPK, 2021.
A vizsgáztatással és értékeléssel kapcsolatos online segédlet az ELTE PPK oktatói számára készült, s a korábban megjelent ‘Távolléti oktatást támogató módszertani segédanyag az ELTE PPK oktatói számára’ című segédanyag kiegészítéseként tekinthető, a specializáltan vizsgákra és értékelésre vonatkozó tartalommal. A segédanyag célja, hogy szakmai támogatást nyújtson az oktatóknak a távolléti oktatás keretében megvalósuló, újfajta vizsgáztatási és értékelési megoldásokkal kapcsolatosan, egyaránt figyelembe véve a technológiai, jogi-etikai, pszichológiai és pedagógiai-módszertani szempontokat.
A teljes dokumentum letöltése egyben (pdf, 984 KB)
Tartalomjegyzék
Bevezetés
Kinek szól ez a segédanyag?
Hogyan épül fel?
Milyen szemléletben készült?
Mit szükséges figyelembe venni az online értékelés, vizsgáztatás kapcsán?
Milyen jogai és kötelezettségei vannak a hallgatónak és az oktatónak az online vizsgák tekintetében?
Milyen technikai nehézségekbe, jogi-etikai problémákba ütközhetünk a vizsgák kapcsán és ezeket hogyan oldhatjuk meg?
Kontaktból online: hogyan alakíthatjuk át hatékonyan az eddig offline megvalósított vizsgákat, a hallgatók értékelését?
Felügyelt vizsgatermekben megvalósuló zárthelyi dolgozat (szinkron)
Hallgatói kiselőadások, ahol a hallgatók társaik előtt prezentálnak és az oktató ez alapján értékel (szinkron/aszinkron)
Portfólió/tanulási napló/reflektív napló (aszinkron)
Szóbeli vizsgák, személyes jelenléten alapuló kollokvium vagy szigorlat (szinkron/aszinkron)
További ötletek, megoldási javaslatok az online értékeléshez
Online nyitott könyv vizsgák
Mérési és értékelési eszközök a Canvas-ban
Hallgatói produktumok értékelése értéklőtáblákkal
További hasznos linkek