DiO – infografika a pedagógusok digitális oktatási tapasztalatairól
A Neveléstudományi Intézet munkatársainak felmérése
A távoktatásra való átállás szükségszerűen gyorsan történt, ezzel együtt a legtöbb oktatási intézmény sikeresen megküzdött a kihívással. Azonban az, hogy milyen megoldásokkal élnek, milyen módon próbálják fenntartani az oktatást, nemcsak iskolánként, hanem tanáronként is eltérő lehet. A használati szokásokat és tapasztalatokat felmérő kérdőívet mára már több, mint 1000 pedagógus töltötte ki a. A válaszadók legnagyobb csoportját az állami fenntartású intézmények pedagógusai alkotják, leginkább a középfokú általános oktatásban és az általános iskola felső tagozatán tanítók, őket követik az általános iskola alsó tagozatán és a középfokú szakmai oktatásban dolgozók.
A felmérés jelenlegi adataiból kiderül, hogy a diákok 80%-át sikerül bevonni a digitális oktatásba.
A Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) mellett, amelyet a pedagógusoknak a távolléti oktatásra való átállást megelőzően elsősorban naplózásra és az érdemjegyek rögzítésére használtak, a leggyakrabban használt megoldás a Facebook Messenger és csoportok, ezeket követik az e-mailben továbbított feladatok, a YouTube videók, valamint a Google Classroom. A válaszadók szerint kapcsolattartásra, csoportmunkára, motiválásra a Facebook a legmegfelelőbb a fentebb említett megoldások közül, az önszabályozó tanulásra, a fejlesztő értékelésre és konstruktív visszajelzésre, valamit a facilitálásra és mentorálásra pedig a Google Classroom a legalkalmasabb. A felmérés tanulsága szerint a pedagógusok úgy vélik, hogy ezek azok az eszközök, amelyek a digitális oktatásban kiemelkedően jól használhatók.
Azok számára, akik szeretnék megosztani a tapasztalataikat, a kérdőív itt érhető el, az eredmények összegzése pedig ezen a linken tekinthető meg.