OTKA és egyéb hazai projektek

OTKA és egyéb hazai projektek

OTKA pályázatok

OTKA Kutatási témapályázat

Témavezető Projektazonosító Konstrukció Projekt címe Projekt kezdete Projekt zárása
Urbán Róbert K146836 K_23 Kognitív, metakognitív és érzelemszabályozási mechanizmusok a megterhelő élethelyzetekkel való megküzdésben 2024.01.01. 2027.12.31.
Dorner Helga K147025 K_23 Nemzetköziesítés itthon az egyetemi ökoszisztéma szolgálatában: szervezeti dimenziók vizsgálata oktatói, hallgatói és támogató munkatársi perspektíván keresztül 2024.01.01. 2027.11.30.
Simonovits Borbála K147169 K_23 A közösségi mobilitási szolgáltatásokkal kapcsolatos társadalmi bizalom, részvétel és kockázati tényezők. Hogyan lehet ösztönözni a közösségi mobilitási szolgáltatásokban való részvételt Magyarországon? 2024.01.01. 2027.12.31.
Krekó Péter K147292 K_23 Az összeesküvés-elméletek szorongás-paradoxona: milyen feltételek mellett erősíti a szorongás az áltudományos egészségügyi hiedelmeket? 2024.01.01. 2027.12.31.
Kökönyei Gyöngyi K143764 K_22 Mentális egészség kisiskoláskortól időskorig: a rágódás kulcsdimenzióinak vizsgálata 2022.11.01. 2026.10.31.
Felvinczi Katalin K143732 K_22 VÁLTOZÓ TÁRSADALOM – VÁLTOZÓ ADDIKCIÓK? - Az Országos Lakossági Adatfelvétel Addiktológiai Problémákról (OLAAP) 2023. évi 6. hulláma 2022.10.01. 2026.06.30.
Kende Anna K138429 K_21 A csoportközi szolidaritás pszichológiai háttere

2021.12.01.

2025.11.30.

Köteles Ferenc K137724 K_21 A propriocepció pszichológiai aspektusai

2021.09.01.

2025.08.31.

Németh Ágnes K139265 K_21 Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása - a serdülőkorú magyar lakosság reprezentatív egészségfelmérése

2021.09.01.

2025.08.31.

Rácz József K135629 K_20 A szélsőségesen deprivált élethelyzet szociológiai- pszichológiai- egzisztencialista csapdája: a jelenorientáció és a pszichoaktív anyag-használat 2020.12.01. 2024.11.30.
Alexander Logemann K131635 K_19 Mechanisms of self-regulation 2019.12.01. 2025.06.30.
Németh András K127937 K_18 A magyar neveléstudomány múltja és jelene – diszciplínafejlődés, tudományos kommunikáció   (1970-2017) 2018.12.01. 2024.11.30.

OTKA Fiatal kutatói kiválósági program

Témavezető Projektazonosító Konstrukció Projekt címe Projekt kezdete Projekt zárása
Horváth László FK146998 FK_23 A mesterséges intelligencia pedagógiailag tudatos használata és adaptálása a felsőoktatási intézmények tanítási-tanulási gyakorlatában 2024.01.01. 2027.12.31.
Polner Bertalan Kristóf FK142765 FK_22 A bizonytalanság feldolgozása és a mentális egészség 2022.12.01. 2026.11.30.

Kemény Ferenc

FK142979

FK_22 A statisztikai információ szerepe az olvasásban és helyesírásban 2022.10.01. 2026.09.30.
Aranyi Gábor FK143095 FK_22 A számítástechnikai gondolkodás fogalmának elméleti fejlesztése 2022.10.01. 2026.09.30.
Simor Péter FK142945 FK_22 Álmok, emlékek és érzelmi működés az alvó agy hálózataiban 2022.10.01. 2026.09.30.
Tauzin Tibor FK143217 FK_22 Korai nyelvtanulás csecsemőknél a kommunikatív jelzések strukturális szabályszerűségei alapján 2022.09.01. 2026.08.31.
Kovács Kristóf

 FK138971

FK_21 A specifikus kognitív képességek természete és meghatározói

2021.09.01.

2025.08.31.

Reinhardt Melinda

 FK138604

FK_21 A nem öngyilkossági szándékkal történő szándékos önsértés és az önszabályozás kapcsolatának feltárása bio-pszicho-szociális keretrendszerben

2021.11.01.

2025.10.31.

Kun Bernadette FK134807 FK_20 Különböző addikciós magatartásformák (munkafüggőség, problémás videojáték-használat és kannabisz-használati zavar) kognitív profiljának feltárása 2020.11.01. 2024.10.31.
Kekecs  Zoltán FK132248 FK_19 Sham hipnózis: Egy minimálisan hatékony vagy placebo hipnózis indukciós technika hipnóziskutatásban használható kontrollhelyzetként való validálása 2019.12.01. 2025.06.30.

OTKA Posztdoktori kiválósági program pályázat

Témavezető Projektazonosító Konstrukció Projekt címe Projekt kezdete Projekt zárása
Arató Nikolett PD146197 PD_23 Nevetni vagy jelenteni? - A cyber szemlélőkre ható faktorok és a cyberbullying prevenciójának vizsgálata 2024.01.01. 2026.12.31.

Kasos Krisztián

PD143491

PD_22 Kognitív és fiziológiai szempontok funkciója a biofeedback szorongás csökkentő hatásában 2022.12.01. 2025.11.30.
Oláh Katalin PD143535 PD_22 A kötődési stílus kapcsolata a spontán és kontrollált tudatelméleti működéssel 2022.12.01. 2025.11.30.

Bereczki Enikő Orsolya

 PD138723

PD_21 Videójátékok és kreativitás az oktatásban: Növelhetik a videójátékok a tanulói kreativitást?

2021.10.01.

2025.09.30.

Ferentzi Eszter

 PD137658

PD_21

Az interocepció kritikai vizsgálata

2021.12.01.

2025.08.31.

Széll Krisztián

 PD138342

PD_21

Iskolai jóllét és reziliencia az alacsony társadalmi-gazdasági státuszú általános iskolákban

2021.09.01.

2025.08.31.

Miklósi Mónika PD134849 PD_20 Technológia-alapú viselkedésterápiás szülőtréning program fejlesztése a figyelemhiányos/ hiperaktivitás zavar és komorbid diszruptív zavarok megelőzésére és kezelésére 2020.10.01. 2024.10.31.
Nagy Tamás PD131954 PD_19 Az érzelmi arousal szerepe a média által kiváltott stressz-felépülésben 2019.12.01. 2024.06.30.

Egyéb hazai pályázatok

Témavezető Projektazonosító Támogató Konstrukció Konstrukció neve Projekt címe Projekt kezdete Projekt zárása Elnyert támogatási összeg

Tóth-Varga Violetta

2021-1.2.4-TÉT-2021-00013 Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal TÉT Kétoldalú tudományos és technológiai (TÉT) együttműködés Tempora et mores – Multidiszciplinális szemléletű tudástranszfer francia és magyar idősgondozással foglalkozó intézményekben 2023.01.01.

2024.12.31.

2 500 000 Ft


Bolyai-ösztöndíjasok