OTKA és egyéb hazai projektek
OTKA pályázatok
OTKA Kutatási témapályázat
Témavezető | Projektazonosító | Konstrukció | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása |
---|---|---|---|---|---|
Kende Anna | K138429 | K_21 | A csoportközi szolidaritás pszichológiai háttere |
2021.12.01. |
2025.11.30. |
Köteles Ferenc | K137724 | K_21 | A propriocepció pszichológiai aspektusai |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Németh Ágnes | K139265 | K_21 | Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása - a serdülőkorú magyar lakosság reprezentatív egészségfelmérése |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Rácz József | K135629 | K_20 | A szélsőségesen deprivált élethelyzet szociológiai- pszichológiai- egzisztencialista csapdája: a jelenorientáció és a pszichoaktív anyag-használat | 2020.12.01. | 2024.11.30. |
Alexander Logemann | K131635 | K_19 | Mechanisms of self-regulation | 2019.12.01. | 2023.11.30. |
Halász Gábor | K128738 | K_18 | A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének vizsálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén | 2018.10.01. | 2023.06.30. |
Németh András | K127937 | K_18 | A magyar neveléstudomány múltja és jelene – diszciplínafejlődés, tudományos kommunikáció (1970-2017) | 2018.12.01. | 2022.11.30. |
Németh Dezső | K128016 | K_18 | Az implicit szekvenciatanulás egységes modellje felé | 2018.09.01. | 2023.08.31. |
OTKA Fiatal kutatói kiválósági program
Témavezető | Projektazonosító | Konstrukció | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása |
---|---|---|---|---|---|
Kovács Kristóf |
FK138971 |
FK_21 | A specifikus kognitív képességek természete és meghatározói |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Reinhardt Melinda |
FK138604 |
FK_21 | A nem öngyilkossági szándékkal történő szándékos önsértés és az önszabályozás kapcsolatának feltárása bio-pszicho-szociális keretrendszerben |
2021.11.01. |
2025.10.31. |
Aczél Balázs | FK134918 | FK_20 | A kontroll adaptáció kognitív és affektív modulátorainak feltárása | 2020.10.01. | 2023.09.30. |
Kun Bernadette | FK134807 | FK_20 | Különböző addikciós magatartásformák (munkafüggőség, problémás videojáték-használat és kannabisz-használati zavar) kognitív profiljának feltárása | 2020.11.01. | 2024.10.31. |
Kekecs Zoltán | FK132248 | FK_19 | Sham hipnózis: Egy minimálisan hatékony vagy placebo hipnózis indukciós technika hipnóziskutatásban használható kontrollhelyzetként való validálása | 2019.12.01. | 2023.11.30. |
Krajcsi Attila | FK132165 | FK_19 | A számmegértés új alapjai | 2019.12.01. | 2022.11.30. |
Kökönyei Gyöngyi | FK128614 | FK_18 | Fiatalok mentális és szomatikus egészsége a perszeveratív kogníciók kontextusában | 2018.11.01. | 2022.10.31. |
Simor Péter | FK128100 | FK_18 | Az alvás mikrostruktúrájától a szubjektív élményekig: Kérgi hálózatok, információfeldolgozás és álomélmények pszichofiziológiai vizsgálata | 2018.10.01. | 2022.09.30. |
Simonovits Borbála | FK127978 | FK_18 | Bizalom és diszkrimináció a közösségi gazdaságban-különös tekintettel a közösségi fogyasztás online felületeire | 2018.12.01. | 2022.05.31. |
Forgács Bálint | FK125417 | FK_17 | Kommunikációs pragmatika csecsemőkorban: A beszéd bejóslása, a tudatelmélet, a beszélőváltás és a fogalmi fejlődés közti összjáték felderítése | 2017.09.01. | 2023.02.28. |
OTKA Posztdoktori kiválósági program pályázat
Témavezető | Projektazonosító | Konstrukció | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása |
---|---|---|---|---|---|
Bereczki Enikő Orsolya |
PD138723 |
PD_21 | Videójátékok és kreativitás az oktatásban: Növelhetik a videójátékok a tanulói kreativitást? |
2021.10.01. |
2025.09.30. |
Ferentzi Eszter |
PD137658 |
PD_21 |
Az interocepció kritikai vizsgálata |
2021.12.01. |
2025.08.31. |
File Domonkos |
PD138976 |
PD_21 |
Függőségekkel kapcsolatos pszichológiai távolságok hatásának vizsgálata a leszokásra való hajlandóságra |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Széll Krisztián |
PD138342 |
PD_21 |
Iskolai jóllét és reziliencia az alacsony társadalmi-gazdasági státuszú általános iskolákban |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Horváth László | PD134206 | PD_20 | A digitális transzformáció hatása az oktatási szektor képesség-ökoszisztémájának dinamikájára | 2020.11.01. | 2023.10.31. |
Miklósi Mónika | PD134849 | PD_20 | Technológia-alapú viselkedésterápiás szülőtréning program fejlesztése a figyelemhiányos/ hiperaktivitás zavar és komorbid diszruptív zavarok megelőzésére és kezelésére | 2020.10.01. | 2023.09.30. |
Nagy Tamás | PD131954 | PD_19 | Az érzelmi arousal szerepe a média által kiváltott stressz-felépülésben | 2019.12.01. | 2022.11.30. |
Janacsek Karolina | PD124148 | PD_17 | A szokásjellegű viselkedések jobb megértése felé: Hogyan alakulnak ki automatizmusaink és hogyan tudjuk megváltoztatni azokat? | 2018.01.01. | 2022.04.30. |
Egyéb hazai pályázatok
Témavezető | Projektazonosító | Támogató | Konstrukció | Konstrukció neve | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása | Elnyert támogatási összeg |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nagy Tamás | NTP-HHTDK-21-0057 | Emberi Erőforrás Támogatáskezelő | NTP-HHTDK-21 | Nemzeti Tehetség Program |
Hazai Tudományos Diákköri műhelyek és rendezvényeik támogatása (ELTE PPK TDK műhelyfoglalkozások) |
2021.07.01. |
2022.06.30. |
1 970 000 Ft |
Halász Gábor | MEC_K 141141 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | „A magyar inga” munkacímű könyv véglegesítése és megjelentetése |
2021.12.01. |
2022.12.31. |
6 900 000 Ft |
Horváth H. Attila | MEC_K 141376 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | A Freinet-pedagógia kéziszótára | 2021.12.01. |
2022.11.30. |
3 571 000 Ft |
Mészáros György | MEC_K 141209 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | „Jók leszünk!” Hogyan formál társadalmi lényekké az iskola? Összehasonlító pedagógiai etnográfia | 2022.02.01. |
2023.09.30. |
5 952 000 Ft |
Rácz József | MEC_K 141136 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | Kvalitatív pszichológiai könyv írása | 2021.12.01. |
2022.11.30. |
5 453 000 Ft |
Vekety Boglárka |
MEC_R 140805 |
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | Részvétel és előadás a 2022-es AERA nemzetközi neveléstudományi konferencián Amerikában | 2021.12.01. |
2022.06.30. |
950 000 Ft |
Ágoston-Kostyál Csilla | MEC_R 141568 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | A klímaváltozás pszichológiai vonatkozásaival kapcsolatos eredmények bemutatása nemzetközi konferenciákon | 2021.12.01. |
2022.11.30. |
1 302 000 Ft |
Vizin Gabriella | MEC_K 141340 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | MEC_21 | Tudományos Mecenatúra Pályázat | A pszichodiagnosztika kézikönyve |
2022.01.01. |
2023.10.31. | 7 998 000 Ft |