Februárban ismét Oktatói Teadélután
A novemberi esemény középpontjában tehát a hagyományos felsőoktatási vizsgáztatás megújításának lehetőségei álltak, a résztvevők azokat az új vizsgáztatási módszereket, lehetőségeit járták körül, amelyek eredményesebben reagálnak a szakok és a tanítás megváltozott céljaira. A szakmai délutánra közel 30 résztvevő érkezett, nemcsak az ELTE karairól, hanem más egyetemekről is.
A program első felében Káplár-Kodácsy Kinga, a Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet tanársegédje, Molnár Katalin, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Iskolájának tanára, valamint Lénárd Sándor, a Neveléstudományi Intézet docense tartottak rövid előadást az innovatív vizsgáztatással kapcsolatos jó gyakorlataikról. Az előadók tapasztalataik bemutatása során többek közt kiemelték annak relevanciáját, hogy a szakmai elköteleződéseiket, illetve a tervezett hallgatói kompetenciák fejlesztését a vizsgáztatás módszereihez kapcsolják. Így kapott helyett a jó gyakorlatok közt az 1000 pontos feladatrendszerre épülő vizsgáztatás, amelyben a hallgatók témákat és vizsgaformákat is választhatnak, valamint a problémamegoldást elősegítő online és csoportos problémafókuszú vizsgáztatás.
A program második felében a részt vevő oktatók osztották meg egymással tapasztalataikat, kérdéseiket és problémáikat. A beszélgetésnek, melyet az FPMK tagjai, Szivák Judit, Kopp Erika és Kálmán Orsolya koordinálták, a hallgatói visszajelzések, a tervezett tanulási eredmények és a vizsgáztatás kapcsolata volt a fő témája.
A következő Oktatói Teadélután a nemzetközi programok oktatási tapasztalatai köré fog szerveződni; bővebb információ hamarosan elérhető lesz honlapunkon.