Iskolapszichológia és Tanárképzés Kutatócsoport

A csoport két területen tevékenykedik, melyek mind tematikusan, mind a gyakorlati munka szempontjából közös tematikus pontokkal rendelkeznek. Egyrészt az iskolapszichológiával, másrészt a tanári pálya jellemzőivel, a tanárképzés hatékonyságával és a tanári alkalmassággal kapcsolatos kutatásokat végez. Az iskolapszichológia területén az Országos Iskolapszicholgiai Módszertani Bázis céljaival összhangban az iskolapszichológiai hálózat alakulását, az ezzel kapcsolatos nehézségeket, valamint a gyakorlati munkavégzés jellemzőit monitorozza. Másrészről az iskolapszichológia területén hasznosítható kutatásokat végez: tanulók életmód vizsgálata, iskolai tanulással és társas jellemzőkkel kapcsolatos kutatások.  A tanárkutatások a tanári pálya jellemzőit, az ezzel kapcsolatos elvárásokat és a tanárjelöltek motivációs jellemzőit, valamint a képzés hatékonyságát vizsgálja empirikus módszerekkel (kérdőív, attitűd skála, IAT, tartalomelemzés). Tevékenységi köréhez tartozik a hatékony tanárképzéses tananyagok fejlesztése is.

Vezetés

Tagok

Külső tagok

  • Bálint Piroska
  • Basa Bence
  • Bass Judit
  • Farkas Erika
  • Fáy Nóra
  • Gy. Molnár Kadosa
  • Gyebnár Viktória
  • Jeney Ágnes
  • Lányi Judit
  • N. Kollár Katalin
  • Rálik Alexandra
  • Simonné Huszár Katalin