Iskolapszichológia és Tanárképzés Kutatócsoport
A csoport két területen tevékenykedik, melyek mind tematikusan, mind a gyakorlati munka szempontjából közös tematikus pontokkal rendelkeznek. Egyrészt az iskolapszichológiával, másrészt a tanári pálya jellemzőivel, a tanárképzés hatékonyságával és a tanári alkalmassággal kapcsolatos kutatásokat végez. Az iskolapszichológia területén az Országos Iskolapszicholgiai Módszertani Bázis céljaival összhangban az iskolapszichológiai hálózat alakulását, az ezzel kapcsolatos nehézségeket, valamint a gyakorlati munkavégzés jellemzőit monitorozza. Másrészről az iskolapszichológia területén hasznosítható kutatásokat végez: tanulók életmód vizsgálata, iskolai tanulással és társas jellemzőkkel kapcsolatos kutatások. A tanárkutatások a tanári pálya jellemzőit, az ezzel kapcsolatos elvárásokat és a tanárjelöltek motivációs jellemzőit, valamint a képzés hatékonyságát vizsgálja empirikus módszerekkel (kérdőív, attitűd skála, IAT, tartalomelemzés). Tevékenységi köréhez tartozik a hatékony tanárképzéses tananyagok fejlesztése is.
Vezetés
Tagok
- Borbáth Katalin
- Hoffmann Tamás
- Horváth Szilvia
- Juhász Ágnes
- Solymosi Katalin
- Szalkay Csilla
Külső tagok
- Bálint Piroska
- Basa Bence
- Bass Judit
- Farkas Erika
- Fáy Nóra
- Gy. Molnár Kadosa
- Gyebnár Viktória
- Jeney Ágnes
- Lányi Judit
- N. Kollár Katalin
- Rálik Alexandra
- Simonné Huszár Katalin