Hírek, események

Hírek, események

04.06.

szerda

Developing senior language learners’ autonomy with one-to-one counselling for autonomous learning
Schiller Emese műhelyvitája

Developing senior language learners’ autonomy with one-to-one counselling for autonomous learning

2022. április 06. 10:00

online

04.07.

csütörtök

"Ki vagyok én nektek?” Pedagógus identitás, pedagógusszerepek, társadalmi nevelés, tanár-diák kapcsolat és személyesség egy pályakezdő tanár önreflexiójában – pedagógiai autoetnográfia
Sárospataki Barnabás műhelyvitája

"Ki vagyok én nektek?” Pedagógus identitás, pedagógusszerepek, társadalmi nevelés, tanár-diák kapcsolat és személyesség egy pályakezdő tanár önreflexiójában – pedagógiai autoetnográfia

2022. április 07. 14:00

ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27, 312-es terem

04.20.

szerda

EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed-methods study
Fajt Balázs műhelyvitája

EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed-methods study

2022. április 20. 18:00

online

05.13.

péntek

Az inklúziót támogató tényezők azonosítása cerebrális parézissel élő fiatal felnőttek tapasztalatai és véleménye alapján
Vissi Tímea műhelyvitája

Az inklúziót támogató tényezők azonosítása cerebrális parézissel élő fiatal felnőttek tapasztalatai és véleménye alapján

2022. május 13. 10:00

1097 Budapest, Ecseri út 3. ELTE BGGYK B/402-es terem

06.27.

hétfő

Global competence development in Hungarian secondary EFL classrooms and EFL teacher training: A mixed-methods enquiry across two contexts
Divéki Rita műhelyvitája

Global competence development in Hungarian secondary EFL classrooms and EFL teacher training: A mixed-methods enquiry across two contexts

2022. június 27. 16:30

online

06.28.

kedd

Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers
Fekete Imre doktori védése

Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers

2022. június 28. 15:00 - 18:00

1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27, 312-es terem

06.29.

szerda

The development of intercultural communicative competence in the English major programmes at a Hungarian university: A case study
Pre-defence of Maroua Talbi

The development of intercultural communicative competence in the English major programmes at a Hungarian university: A case study

2022. június 29. 14:30

online

07.05.

kedd

Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából
Laki Ádám doktori védése

Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából

2022. július 05. 10:00

online

07.07.

csütörtök

A zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll mechanizmusokra
Varga Ágnes műhelyvitája

A zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll mechanizmusokra

2022. július 07. 10:00

1097 Budapest Ecseri út 3. ELTE, BGGYK, A/17-es terem

07.08.

péntek

Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire
Stephens-Sarlós Erzsébet doktori védése

Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire

2022. július 08. 13:00

online

09.07.

szerda

Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben
Molnár Attila Károly Doktori védése

Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben

2022. szeptember 07. 13:00

1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27, 302-es terem

09.20.

kedd

A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése
Gulyás Andrea doktori védése

A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése

2022. szeptember 20. 10:00

ELTE PPK 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27. 311-es terem

10.20.

csütörtök

Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja
Havasi Ágnes doktori védése

Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja

2022. október 20. 11:00

ELTE BGGYK,1097 Budapest, Ecseri út 3. Földszint A/67

10.28.

péntek

Edzői szerepek és feladatok értelmezése a magyar kosárlabdasportban a tao-rendszer hatásainak tükrében
Balogh Judit Andrea doktori védése

Edzői szerepek és feladatok értelmezése a magyar kosárlabdasportban a tao-rendszer hatásainak tükrében

2022. október 28. 10:00

ELTE PPK 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27. 203-as terem

11.29.

kedd

EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study
Fajt Balázs Doktori védése

EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study

2022. november 29. 15:00

online

12.07.

szerda

The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context
Lajtai Ádám doktori védése

The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context

2022. december 07. 14:00

online

12.08.

csütörtök

Az iskolai rendszerű szakképzésben oktatók szakmai fejlődése és tanulása és az ezt befolyásoló egyéni és szervezeti tényezők vizsgálata
Bükki Eszter doktori védése

Az iskolai rendszerű szakképzésben oktatók szakmai fejlődése és tanulása és az ezt befolyásoló egyéni és szervezeti tényezők vizsgálata

2022. december 08. 15:00

online

01.24.

kedd

Magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszerei, hatásuk a versenyképességre és hatékonyságra, különös tekintettel a hálózatos működésben rejlő lehetőségekre
Lukács Andrea műhelyvitája

Magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszerei, hatásuk a versenyképességre és hatékonyságra, különös tekintettel a hálózatos működésben rejlő lehetőségekre

2023. január 24. 11:00

online

02.07.

kedd

Az inklúziót támogató tényezők azonosítása norvég és magyar nemzetiségű cerebrális parézissel élő felnőttek tapasztalatai és véleménye alapján
Vissi Tímea Aliz doktori védése

Az inklúziót támogató tényezők azonosítása norvég és magyar nemzetiségű cerebrális parézissel élő felnőttek tapasztalatai és véleménye alapján

2023. február 07. 13:00

online

02.13.

hétfő

The case of creativity in English teacher training: The teacher trainers’ perspective at a Hungarian university
Széll Zsófia műhelyvitája

The case of creativity in English teacher training: The teacher trainers’ perspective at a Hungarian university

2023. február 13. 16:00 - 19:00

online

02.28.

kedd

Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján
Sárospataki Barnabás doktori védése

Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján

2023. február 28. 13:00

ELTE PPK 1075 Budapest Kazinczy u. 23-27. 314-es terem

03.02.

csütörtök

A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált  szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban
Erdei Luca Alexa doktori védése

A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban

2023. március 02. 14:30

04.04.

kedd

A mozgástanulás és mozgásfejlődés integrált modellje és a mozgástanulás szakaszainak a kapcsolata
Vass Zoltán műhelyvitája

A mozgástanulás és mozgásfejlődés integrált modellje és a mozgástanulás szakaszainak a kapcsolata

2023. április 04. 14:00

ELTE Tanító- és Óvóképző Kar 1126 Budapest, Kiss János altábornagy u. 40. FSZ. 4.

04.04.

kedd

Global Competence Development in Hungarian EFL Classrooms and EFL Teacher Training: A Mixed-Methods Enquiry Across Two Contexts
Divéki Rita doktori védése

Global Competence Development in Hungarian EFL Classrooms and EFL Teacher Training: A Mixed-Methods Enquiry Across Two Contexts

2023. április 04. 14:00

ELTE BTK 1088 Budapest Múzeum krt. 4., A épület alagsor -150.

04.14.

péntek

Primary teachers’ perspectives and understanding  of social and emotional learning in Vietnam
Do Thi Dung műhelyvitája

Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam

2023. április 14. 09:00

online

04.18.

kedd

Practicum in Pre-service Teacher Education in Myanmar
Ei Phyu Chaw műhelyvitája

Practicum in Pre-service Teacher Education in Myanmar

2023. április 18. 10:00

ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27. 314-es terem

04.19.

szerda

The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement in, anxiety about, and attitude toward mathematics in the Kurdistan region of Iraq
Yusuf Fakhraddin Hussein műhelyvitája

The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement in, anxiety about, and attitude toward mathematics in the Kurdistan region of Iraq

2023. április 19. 16:00

online

05.16.

kedd

The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Major University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices
Pereszlényi Anna műhelyvitája

The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Major University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices

2023. május 16. 17:00

online

05.19.

péntek

Exploring Hungarian Secondary School English Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Aptitude and Explicit–Implicit Learning Conducive to Success in English Learning: A Mixed Methods Inquiry
Zólyomi Anna műhelyvitája

Exploring Hungarian Secondary School English Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Aptitude and Explicit–Implicit Learning Conducive to Success in English Learning: A Mixed Methods Inquiry

2023. május 19. 13:00

online

06.09.

péntek

Egy fogyatékos személyekkel kapcsolatos szemléletformáló program hatásának vizsgálata a Solomon-féle négycsoportos kísérleti elrendezés alkalmazásával
Dukic Mónika műhelyvitája

Egy fogyatékos személyekkel kapcsolatos szemléletformáló program hatásának vizsgálata a Solomon-féle négycsoportos kísérleti elrendezés alkalmazásával

2023. június 09. 16:00

Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar 1097 Budapest, Ecseri út 3. A épület fszt. 51.

06.12.

hétfő

Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség
Tóth Brigitta műhelyvitája

Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség

2023. június 12. 10:00

online

06.13.

kedd

The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices
Pereszlényi Anna doktori védése

The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices

2023. június 13. 16:00

online

06.13.

kedd

Magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszerei, hatásuk a versenyképességre és hatékonyságra, különös tekintettel a hálózatos működésben rejlő lehetőségekre
Lukács Andrea doktori védése

Magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszerei, hatásuk a versenyképességre és hatékonyságra, különös tekintettel a hálózatos működésben rejlő lehetőségekre

2023. június 13. 11:00

ELTE PPK 1075 Budapest Kazinczy u. 23-27. 2. emelet 213-as terem

06.14.

szerda

Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam
Do Thi Dung doktori védése

Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam

2023. június 14. 15:00

ELTE PPK 1075 Budapest Kazinczy u. 23-27. 213-as terem

06.14.

szerda

A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre
Szűcs Antal Mór doktori védése

A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre

2023. június 14. 11:00

ELTE PPK, 1075 Budapest Kazinczy utca 23-27. 311-es terem

06.20.

kedd

Alternative Assessment Methods in English as a Foreign Language and in English Medium Content Classes in Hungarian Public Secondary Schools
Barbarics Márta műhelyvitája

Alternative Assessment Methods in English as a Foreign Language and in English Medium Content Classes in Hungarian Public Secondary Schools

2023. június 20. 16:00

ELTE BTK 1088 Budapest, Rákóczi út 5. 414-es szoba

06.21.

szerda

Exploring Hungarian Secondary School English Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Aptitude and Explicit–Implicit Learning Conducive to Success in English Learning: A Mixed Methods Inquiry
Zólyomi Anna doktori védése

Exploring Hungarian Secondary School English Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Aptitude and Explicit–Implicit Learning Conducive to Success in English Learning: A Mixed Methods Inquiry

2023. június 21. 15:00

ELTE BTK 1088 Budapest Kerényi Károly terem, Múzeum krt. 4/F. földszint 1.

06.23.

péntek

Pedagógusok gyermekfelfogása. Tanítók gyermekről vallott nézetei életpályájuk narratíváinak tükrében
Bencsikné Molnár Réka műhelyvitája

Pedagógusok gyermekfelfogása. Tanítók gyermekről vallott nézetei életpályájuk narratíváinak tükrében

2023. június 23. 11:00

ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27., 210-es terem

06.26.

hétfő

Japán gyermek-és játékkultúrájának recepciótörténete Nyugaton – Különös tekintettel  a hazai példákra
Hársvölgyi Virág műhelyvitája

Japán gyermek-és játékkultúrájának recepciótörténete Nyugaton – Különös tekintettel a hazai példákra

2023. június 26. 10:00 - 13:00

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 1075, Budapest, Kazinczy út 23-27., P08. terem (alagsor)

06.27.

kedd

The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq
Yusuf Fakhraddin Hussein doktori védése

The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq

2023. június 27. 16:00

online, Zoom

06.27.

kedd

Foreign language learning at home: A mixed methods study of the relationship between home learning experiences and self-regulated language learning in Hungary”
Mikusová Melinda műhelyvitája

Foreign language learning at home: A mixed methods study of the relationship between home learning experiences and self-regulated language learning in Hungary”

2023. június 27. 14:00

online, Teams

07.04.

kedd

A kollaboratív problémamegoldó kompetencia vizsgálata oktatási célú szabaduló szoba környezetben
Manojlovic Helena műhelyvitája

A kollaboratív problémamegoldó kompetencia vizsgálata oktatási célú szabaduló szoba környezetben

2023. július 04. 10:00

BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2. QA139. terem

07.05.

szerda

Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben
Svastics Carmen műhelyvitája

Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben

2023. július 05. 09:00

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar 1097 Budapest, Ecseri út 3 A/67-es terem

07.06.

csütörtök

Effects of an Enriched Physical Education Program on Cognitive and Motor Performance in Children with Intellectual Disabilities
Angélica Liseth Mero Piedra műhelyvitája

Effects of an Enriched Physical Education Program on Cognitive and Motor Performance in Children with Intellectual Disabilities

2023. július 06. 15:00 - 18:00

online

07.06.

csütörtök

Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál.  Az edzésen kialakított képességek hatása a mérkőzés eredményességre
Gusztafik Ádám Tibor műhelyvitája

Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál. Az edzésen kialakított képességek hatása a mérkőzés eredményességre

2023. július 06. 13:00

online

07.13.

csütörtök

The development of students’ cultural diversity awareness and intercultural communicative competence in English classes in an international school: A case study
Songul Dogan Ger műhelyvitája

The development of students’ cultural diversity awareness and intercultural communicative competence in English classes in an international school: A case study

2023. július 13. 10:00

online

08.18.

péntek

Az értelmes életre nevelés koncepciója az ezredforduló nevelésfilozófiai antropológiáinak tükrében
Balogh Brigitta műhelyvitája

Az értelmes életre nevelés koncepciója az ezredforduló nevelésfilozófiai antropológiáinak tükrében

2023. augusztus 18. 10:00

online, Zoom

11.08.

szerda

School Leadership and School Effectiveness in Kazakhstan: Perspectives from Principals and Teachers
Dana Benedek műhelyvitája

School Leadership and School Effectiveness in Kazakhstan: Perspectives from Principals and Teachers

2023. november 08. 16:00 - 17:30

online

11.09.

csütörtök

Teachers’ Informal and Non-formal Learning in Multilingual Education: The Case of Kazakhstani Higher Education
Bakhyt Aubakirova doktori védése

Teachers’ Informal and Non-formal Learning in Multilingual Education: The Case of Kazakhstani Higher Education

2023. november 09. 10:00

online

11.14.

kedd

Az oktatók adaptivitásnak mintaázatai a gazdasági felsőoktatásban - Egy magyarországi gazdasági egyetem vizsgálata
Frányó Zsófia Zsuzsanna műhelyvitája

Az oktatók adaptivitásnak mintaázatai a gazdasági felsőoktatásban - Egy magyarországi gazdasági egyetem vizsgálata

2023. november 14. 10:00 - 12:00

online

11.16.

csütörtök

„Csak azt szeretném, ha boldog lenne…” Autista gyermekek és felnőttek ellátása szülői perspektívából
Németh Vivien műhelyvitája

„Csak azt szeretném, ha boldog lenne…” Autista gyermekek és felnőttek ellátása szülői perspektívából

2023. november 16. 15:00

ELTE BGGYK Ecseri úti épülete

terem: A/19

11.23.

csütörtök

Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata  utánpótláskorú labdarúgóknál
Gusztafik Ádám doktori védése

Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál

2023. november 23. 09:00

ELTE PPK, 1075 Budapest Kazinczy u. 23-27. 303-as terem

12.01.

péntek

Needs Reflected in Learning Goals: An Exploratory Study of Language for Specific Purposes Courses in a Higher Education Context
Kovács-Lázár Viktória doktori védése

Needs Reflected in Learning Goals: An Exploratory Study of Language for Specific Purposes Courses in a Higher Education Context

2023. december 01. 10:00

ELTE BTK 1088 Budapest, Múzeum körút 4/A, fszt. 39. Kari Tanácsterem

12.07.

csütörtök

Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség
Tóth Brigitta doktori védése

Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség

2023. december 07. 14:00

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27. földszint 4-es terem

12.12.

kedd

English language teachers’ associations providing continuing professional development: An international mixed-methods enquiry
Price Beatrix doktori védése

English language teachers’ associations providing continuing professional development: An international mixed-methods enquiry

2023. december 12. 14:00

ELTE BTK 1088 Budapest, Múzeum körút 4/A, fszt. 39. Kari Tanácsterem