Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport
A kutatócsoport vizsgálatainak középpontjában a tanuló mint az oktatás legfontosabb faktora áll. A magyar iskolarendszer egyik legfontosabb jellemzője a korai szelekció, melynek nyomán jelentős különbségek alakulnak ki az iskolák között a tanulói teljesítményekben. Ezek a különbségek egyben társadalmi különbségeket is kijelölnek, mivel az iskola a szocioökonómiai különbségeket képességbeli különbségekké fordítja át. Így a képzési programok hozzáférési esélyei eltérnek társadalmi háttér alapján. A kutatócsoport a tanulói megismeréssel kívánja feltárni a tanulók iskolai és családi hátterét, valamint célja az olyan pedagógiai innovációk azonosítása, vizsgálata, értékelése, amelyek megoldást kínálnak ezen (esély) különbségek csökkentésére.
Vezető
Tagok
- Abdullayev Orkhan
- Bacsa-Károlyi Borbála
- Baskahya Zeynep Isilay
- Battalova Adilyam
- Bereczki Enikő Orsolya
- Chetvergova Angelina
- Editia Reza
- Felső Edit
- Fenyősi Fanni
- Gulya Nikoletta
- Kiss Boglárka
- Magyar Boglárka
- María Daniela
- Muñoz Alvarado
- Nagy Gergő
- Paksi Borbála
- Rausch Attila
- Szarka Alexandra
- Széll Krisztián
- Titz-Mohácsi Vanda
- Vajnai Viktória
- Yixin Zhang
- Zsolnai Anikó
Külső tagok
- Bükki Eszter
- Szabó Lilla