Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport

A kutatócsoport célja, hogy inter- és multidiszciplináris megközelítésben vizsgálja az oktatás és a társadalom összefüggéseit, különös tekintettel a gyermekekre, fiatalokra, valamint az iskolai és rendszerszintű folyamatokra. Küldetésünk a tanulói fejlődés, kreativitás és jóllét támogatása, valamint a társadalmi és oktatási egyenlőtlenségek mérséklése. Vizsgálataink középpontjában olyan pedagógiai innovációk azonosítása és értékelése áll, amelyek hozzájárulnak a kompetenciafejlesztéshez, a tanulói-hallgatói jólléthez, az eredményesség növeléséhez, valamint az esélyegyenlőség elősegítéséhez.
Kutatásainkban egyrészt vizsgáljuk az oktatási eredményesség, a lemorzsolódás, a reziliencia, az inklúzió és a méltányosság kérdéseit, különös tekintettel a marginalizált csoportok iskolai életútjaira és esélyeire. Másrészt kutatjuk a digitális technológiákban rejlő lehetőségeket a tanulás, a képességfejlesztés és a technológia-alapú mérésértékelés területén. Emellett elemezzük a szociális kompetenciák és kötődések pedagógiai jelentőségét, az iskolai légkört és közösségi kapcsolatokat. Tágabb társadalmi fókuszunk részeként foglalkozunk a szenvedélymagatartások elterjedtségével, társadalmi mintázataival és az ezekhez kapcsolódó iskolai problémákkal. Módszertanunk sokszínű: kvantitatív, kvalitatív és kevert eljárásokat alkalmazunk, amelyek fejlesztésére szakmai műhelyeket is építünk.

 

A kutatócsoport honlapja

Vezető

Tagok

Külső tagok

  • Szabó Lilla